شب گذشته ضیافت اندیشه رسانه به همت بسیج رسانه وخانه مطبوعات استان ایلام برگزار شد .دراین ضیافت که جمعی از خبرنگاران ومدیران مسئول رسانه های مختلف فعال دراستان ایلام حضور داشتند،معاون سیاسی امنیتی استاندار ایلام درسخنانی از اهالی رسانه خواست که حق را بنویسند حال هر کسی دوست دارد و یا اینکه افراد دیگری از این حق‌نویسی نگران می‌شوند.
کد خبر: ۵۷۴۷۴
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۹ 05 July 2015
به گزارش تابناک ایلام-شب گذشته ضیافت اندیشه رسانه به همت بسیج رسانه وخانه مطبوعات استان ایلام برگزار شد .دراین ضیافت که جمعی از خبرنگاران ومدیران مسئول رسانه های مختلف فعال دراستان ایلام حضور داشتند،سردارحسینی فرمانده سپاه امیرالمومنین(ع)استان ایلام،کلانتری معاون سیاسی امنیتی استاندار ایلام وغلامرضا علی محمدی رییس بسیج رسانه استان ایلام به ایراد سخن پرداختند.



کلانتری معاون استاندار ایلام :اهالی رسانه باید مداح حق و عدالت باشند

حسین کلانتری شنبه‌شب در ضیافت اندیشه اصحاب رسانه استان که با همت بسیج رسانه استان ایلام و خانه مطبوعات ایلام تشکیل شد، گفت: اهالی رسانه باید مداح حقیقت باشند و آنچه که حق است بنویسند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار ایلام گفت: حق یک زمانی خود را در قالب نقد نمایان می‌کند و حتی گاهی خود را در قالب حمایت معرفی می‌کند، اهالی رسانه باید حق را بنویسند حال هر کسی دوست دارد و یا اینکه افراد دیگری از این حق‌نویسی نگران می‌شوند.

وی ادامه داد: رسانه‌ها قبل از انتشار هر موضوعی با کنکانش، زوایای موضوع مورد نظر را روشن کنند سپس به نگارش موضوع بپردازند، نقد با حذف تفاوت فراوان دارد رسانه‌ها باید دقت کنند تا در نقد عملکردها وارد موضوعاتی مانند خانواده و شخصیت فرد و ... نشوند.

این مقام مسئول اضافه کرد: رسانه باید آیینه مومن باشد و عیب‌های مسئول را بدون کم و زیاد مطرح کند و در راستای رفع این عیوب بکوشد تا مردم منتفع شوند.

کلانتری تصریح کرد: بیان ضعف‌ها با چشم‌پوشی نقاط مثبت دور از انصاف و عدالت است باید اهالی رسانه در کنار نقاط منفی به نقاط مثبت نیز اشاره کرده و در پایان راهکار لازم را برای ارائه نقص‌ها بیان کنند و تنها به اعلام نقاط منفی و ضعف نپردازند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار ایلام با اشاره به عملکرد دولت تدبیر و امید در استان گفت: با بررسی اسناد موجود با وجود کاهش منابع تا یک ششم سال‌های گذشته اما ۶ برابر سال‌های گذشته اعتبار اختصاص و جذب شده است.

وی ادامه داد: در این شرایط با انسجام مدیران و مدیریت ارشد استان این موفقیت حاصل شده اما به کاستی‌های موجود همچنان اعتقاد داشته و در راستای رفع آن در تلاش هستیم و در این راه هم نقایصی وجود دارد.

فرمانده سپاه امیرالمومنین (ع) ایلام گفت: دشمن وارد جنگ نیابتی با ملت ایران شده است.

سردار سید صادق حسینی به نقش رسانه های دشمن درایجاد جنگ روانی برعلیه کشور اشاره کرد وگفت : دشمن از طریق رسانه‌ها وارد جنگ روانی علیه ملت ما شده و نقش رسانه‌ها برای مقابله با این مشکلات بسیار با اهمیت است.

فرمانده سپاه امیرالمومنین (ع) ایلام گفت: دشمنان از طریق رسانه به آسانی فرهنگ خود را منتقل و منتشر می‌کنند و در تلاش هستند که همیشه قدرت غالب باشند و نمونه آن در جنگ سرد برای همگان قابل روئیت است.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری طی ماه‌های گذشته ادامه داد: دشمن در تلاش است که جنگ نیابتی را به کنار مرزهای ما بکشاند، آمریکایی‌ها زمانی مستقیما از طریق نظامی وارد جنگ می‌شدند اما اکنون تغییر شیوه داده و کشورهای دیگر را وارد عرصه و میدان نبرد می‌کنند.

این فرمانده ارشد نظامی اضافه کرد: به عنوان مثال ورود تکفیری‌ها به جنگ با مسلمانان نمونه‌ای از این جنگ نیابتی است که گروه‌های تکفیری را علیه مسلمانان وادار به نبرد و مبارزه می‌کنند.

حسینی تصریح کرد: در کشورهای عراق و سوریه، افغانستان، فلسطین و ... نیز جنگ نیابتی به وجود آمده و دشمن در این راه وارد شده است.

فرمانده سپاه امیرالمومنین (ع) ایلام گفت: دشمن، منافقین و تکفیری‌ها را علیه مسلمان بسیج کرده‌ است و این‌ها به نوعی پیاده‌نظام آمریکا علیه کشورمان هستند و وارد جنگ نیایتی شده‌اند و هدف اساسی و اصلی آنان تضعیف نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.

وی ادامه داد: رسانه‌ها می‌توانند با همدلی بیشتر و استفاده از ظرفیت یکدیگر به جنگ با دشمن بروند.

رئیس سازمان بسیج رسانه ایلام گفت: اردو‌های رسانه‌ای در ایلام برگزار می‌شود.

غلامرضا علی‌محمدی رییس بسیج رسانه ایلام درسخنانی به تشریح برنامه های دردستور کار بسیج رسانه استان ایلام پرداخت وگفت: اردو‌های رسانه‌ای در ایلام برگزار می‌شود و برای تحقق این مهم برنامه‌ریزی لازم صورت گرفته است.

رئیس سازمان بسیج رسانه ایلام گفت: افزون بر این، برنامه‌های دیگری در دستور کار بسیج رسانه استان ایلام بوده که به مرور در طول سال اجرایی و محقق می‌شود که در این مجال می‌توان به برگزاری دوره‌های اموزشی اشاره کرد.

وی ادامه داد: برگزاری جشنواره و همایش‌های استانی از دیگر برنامه‌های شورای بسیج رسانه استان ایلام بوده که در این راستا برنامه‌ریزی لازم صورت گرفته است.

این مقام مسئول اضافه کرد: ضیافت امشب نیز به منظور هم‌افزایی بین خانه مطبوعات استان ایلام و بسیج رسانه استان ایلام با محوریت تجلیل از خادمان رسانه‌ای اربعین برپا شده است.

در ادامه این نشست نیز از خادمان رسانه‌ای اربعین حسینی با اهدای لوحی تجلیل به عمل آمد.







اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار