مدیرکل آموزش‌وپرورش استان یزد:
مدیرکل آموزش‌وپرورش استان یزد گفت: مسئولین باید آموزش‌وپرورش را به‌عنوان یکی از اولویت‌های اساسی کشور معرفی کنند.
کد خبر: ۵۷۲۷۳۹
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۶ 01 March 2018

عباسعلی دانافر در جلسه شورای آموزش‌وپرورش شهرستان ابرکوه اظهار کرد: اگر کشوری بخواهد رشد و توسعه داشته باشد باید تمام بخش‌های آن به آموزش‌وپرورش توجه ویژه داشته و همه دستگاه‌های اجرایی برای توسعه این بخش وارد میدان عمل شوند.

دانافر با تأکید بر اینکه صرف حرف کافی نیست و باید همراه با عمل باشد، اذعان کرد: در صورت افزایش آسیب‌های اجتماعی و ناهنجاری‌ها در جامعه‌این ضعف و ناتوانی متوجه ما مسئولین است که نتوانسته‌ایم اهمیت آموزش‌وپرورش را در جامعه نهادینه کنیم. آموزش‌وپرورش به معنای سیاست‌گذاری و ساماندهی نیروی انسانی توسط نسل میان‌سال بر روی نسل کودک و نوجوان است.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان یزد تصریح کرد: اگر قرار باشد مسئولین در انتظار کمک ارگان‌های بالادستی خود و یا وزارتخانه مربوطه بنشینند، هرگز اقدام عملی صورت نخواهد گرفت؛ لذا هر مدیر باید مشکلات مربوط به حوزه خود را پیگیری و برطرف نماید که این مهم نیازمند برقراری ارتباط دقیق و مناسب است.

وی با بیان اینکه شورای آموزش‌وپرورش شهرستان حق استفاده از ظرفیت دستگاه‌های اجرایی را دارد، ادامه داد: یکی از آسیب‌های فعلی جامعه‌این است که ما توانسته‌ایم نخبه پروری در زمینه آموزشی داشته باشیم اما از بخش تربیتی و آموزش مهارت‌های زندگی به آنان تا حدودی غافل شده و در حال حاضر جوانان جامعه ما توانایی اداره زندگی و مرتفع کردن مشکلات خود را ندارند.

این مقام مسئول در پایان به نزدیک بودن سالروز گرامیداشت مقام زن اشاره کرد و افزود: جامعه‌ای که می‌خواهد به‌طور شتاب آلود به سمت توسعه پرتاب شود باید به زنان اهمیت دهد؛ زیرا زیربنای توسعه اجتماعی، توجه به زنان است که اگر در شرایط مساوی با قشر مذکر قرار گیرند می‌توانند توانایی‌های خود را نشان دهند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار