وزیر سابق ارشاد در یزد:
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در دولت دهم گفت: امام مظهر رحمت و عطوفت بود اما در مسائل اجتماعی و مسائل مربوط به نظام و انقلاب با هیچ کس تعارف نداشت.
کد خبر: ۵۰۰۶۷
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۹ 20 June 2015
به گزارش تابناک یزد سید محمد حسینی در جمع مردم اردکان یزد با تاکید بر ترویج و گسترش اندیشه حضرت امام خمینی (ره) افزود: امام(ره) بعد از ائمه اطهار به عنوان شخصیتی بی بدیل شناخته شده است.

وی اضافه کرد: فردی که در جامعه تحول فکری ایجاد کند و پایه گذار حکومت اسلامی باشد مسلما نیروهای مخالفی ایجاد خواهند شد که به تحریف شخصیت ایشان دست بزنند.

وزیر سابق ارشاد با بیان اینکه مقام معظم رهبری در سخنرانی تاریخی شان در 14 خرداد نیز بر این نکته تاکید کردند، تصریح کرد: اگر این تحریف از طرف بیگانگان صورت بگیرد با آگاهی و فرهنگ سازی در بین مردم چندان مشکلی پیش نمی آید ولی متاسفانه اگر تحریف از داخل مجموعه باشد، مردم خیلی زود باور می کنند.

حسینی افزود: حضرت امام (ره) دارای چهره مهربان، رئوف و بخشنده بود ولی در برابر دشمنان دارای عظمت، اقتدار، صلابت، اهل مبارزه و عزت بود.

وی اظهار کرد: باید نسل جوان شخصیت این بزرگوار را بشناسند و در ابعاد فکری ایشان تفکر و تجسس کنند.

وزیر سابق ارشاد اضافه کرد: ساواک در فکر این بود که چهره علما و روحانیونی چون آیت الله کاشانی و شیخ فضل الله نوری را مخدوش و برعکس چهره ای چون صادق هدایت را برای جوانان مطرح و بزرگنمایی کند.

حسینی با اشاره به اینکه امروزه هم در مورد شخصیت های معاصر تحریف هایی صورت می گیرد، افزود: این افراد در تحریف، انگیزه هایی چون مقابله با افکار ساده زیستی امام (ره)، گسترش اندیشه جدایی دین از سیاست و در آخر هدف مقابله با ولایت فقیه را دارند.

وی با بیان اینکه مردم خودشان انقلاب را به وجود آورده اند، امام در دل و جانشان جا گرفته است و حتی مسوولان نشریات و خبرگزاری های غربی به این تحلیل دست یافته اند که هنوز حضرت امام خمینی (ره) زنده است، ادامه داد: آنها به این نتیجه رسیدند که حذف امام ممکن نیست.

وزیر سابق ارشاد تاکید کرد: خطر این است که عده ای مطالبی می گویند که با اندیشه های امام سازگار نیست، حضرت امام در سخنرانی های خود همیشه آمریکا را به عنوان شیطان بزرگ معرفی می کردند، اندیشه های ایشان مقطعی نبود و افکار امام اصولی و روحیه ظلم ستیزی بود.

حسینی با بیان اینکه افتخار امام این بود که تا آخرین لحظات عمرشان براستکبار ستیزی تاکید می کردند، عنوان کرد: بعضی ها به این مسئله اعتقادی ندارند لذا می خواهند یک چهره لیبرال ارائه دهند، آن ها احساس می کنند که خودشان توان ندارند و نمی توانند نزدیک به مشی امام باشند.

حسینی با بیان اینکه اگر غیر از این افکار در جامعه ما شکل بگیرد و افراد سکوت بکنند خیانت شده است و قطعا باید مسوولان جوابگو باشند، ادامه داد: کسانی که آگاه هستند نباید سکوت کنند باید در بین مردم آگاهی سازی و روشنگری نمایند.

وی با بیان اینکه متاسفانه عده ای می گویند باید به اسلامی برگردیم که کار به سیاست نداشته باشد و مسوولان نظام هیچ نقشی در مسایل مذهبی مردم نداشته باشند، گفت: دین تحمیلی نیست، ولی بالاخره باید زمینه سازی، تقویت دینی و مانع انحرافات در جامعه صورت بگیرد.

وزیر سابق ارشاد با بیان اینکه در نظام اسلامی اول بحث نماز و عبادت مطرح است و سپس حاکم در نظامی سالم به رفاه و امنیت مردم می پردازد ادامه داد: اندیشه های امام راحل با افکار برخی سازگاری ندارد ولی ما باید تک تک موارد آنرا در جامعه بپرورانیم.

حسینی افزود: امام خمینی (ره) در اواخر عمر خود به تلاوت قرآن و عبادت مشغول بود و تلاشش این بود فرهنگ قرآنی را در جامعه بگستراند.

حسینی تصریح کرد: آنهایی که از آن حضرت تبعیت و در آن مسیر حرکت می کنند تا آخر باید دنباله رو ایشان باشند نه آنکه حتی با داشتن سابقه درخشان از راه منحرف و دچار لغزش و خطا شوند چون دیگر نمی شود به آنها مثل گذشته نگاه کرد.

وی افزود: آنهایی که امام خمینی (ره) را قبول داشتند اکنون پشتیبان ولایت فقیه و درصدد حفظ نظام اسلامی هستند، ولی متاسفانه در فتنه 88 آنهایی که ادعای دلسوزی نظام را مطرح می کردند موقعیت کشور را در عرصه جهان خدشه دار کردند و آثاری برجا گذاشتند که هم چنان در کشور آشکار است.

وزیر دولت دهم گفت: آمریکا همان شیطان بزرگ سابق است و هر روز به چانه زنی بیشتری می پردازد، هیچ گاه آمریکا در فکر این نیست که به مصلحت کشور و مردمی دیگر فکر کند، ماهیت آمریکا استکباری، زیاده خواهی و ظلم است.

اردکان با 80 هزار نفر جمعیت در 60 کیلومتری شمال شهر یزد واقع شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار