برنامه های امسال هفته دولت در استان قزوین نسبت به سال های گذشته تفاوت و تغییری محسوس داشت که از تغییر زاویه دید مسئولان نسبت به برنامه های این هفته حکایت دارد.
کد خبر: ۴۸۸۵۶۷
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۴ 03 September 2017
به گزارش تابناک قزوین به گزارش روز یکشنبه ایرنا، مسئولان ستاد برگزاری هفته دولت امسال در استان قزوین تلاش کردند مراسم هفته دولت سال 96 نسبت به سالهای گذشته متفاوت تر باشد و صرفا به افتتاح طرح های عمرانی و خدماتی محدود نشود.
از همین رو امسال مراسم تقدیر از کارمندان نمونه دولت، سرکشی از خانواده های شهدا و جانبازان و همچنین خانواده های تحت پوشش سازمان بهزیستی و کمیته امداد نیز علاوه بر افتتاح طرح ها در برنامه های هفته دولت استان گنجانده شد.
از جمله برنامه های جدید مربوط به این هفته افتتاح طرح های کمیته امداد امام از قبیل طرح برکت آفتاب در خانواده های تحت پوشش بود که هم در قالب سرکشی از این خانواده ها و در راستای ارتقای معیشت و اقتصاد این قشر صورت گرفت.
یکی دیگر از برنامه های خلاقانه مربوط به این هفته حضور استاندار قزوین در مجامع عمومی و دیدار چهره به چهره با مردم بود موجب صدور دستور مستقیم و گاهی تماس تلفنی با مدیران دستگاه ها برای حل مشکلات مردم می شد.
همچنین آنچه که در برنامه های هفته دولت سال جاری در استان قزوین ملموس بود، حضور معاونان سیاسی،اقتصادی و عمرانی استاندار به صورت همزمان با استاندار در سطح شهرستان ها و بخش های استان بود تا مردم 6 شهرستان و 19 بخش استان در این هفته مسئولان استانی را از نزدیک ملاقات و درخواست ها و مطالبات خود را با آنها در میان بگذارند.
تجدید میثاق مسئولان با شهدا و آرمان های انقلاب اسلامی در بدو ورود مسئولان به هر شهرستان و بخش با حضور در گلزار شهدای و قرائت فاتحه، نثار گل و عطرافشانی مزار شهدا در کتار برگزاری همایش راه رجایی به منظور تکریم و معرفی شهید رجائی به عنوان تنها رئیس جمهور شهید میهن اسلامی از دیگر برنامه هایی بود که به مناسبت هفته دولت علاوه بر افتتاح طرح ها در استان قزوین برگزار شد.

**افتتاح 1081 طرح در استان قزوین به مناسبت هفته دولت
در هفته دولت علاوه بر برنامه های یاد شده، استان قزوین شاهد افتتاح یک هزار و 81 طرح عمرانی، خدماتی و اقتصادی با چهار هزار و 580 میلیارد ریال اعتبار بود.
این تعداد پروژه ها 2 هزار اشتغال مستقیم با خود به همراه داشتند و به طور میانگین هشت ماه برای اجرای آنها زمان صرف شد.
از میان این طرح ها 739 پروژه با یک هزار و 670 میلیارد ریال اعتبار در امور زیربنایی و عمرانی،211 پروژه با 2 هزار و 150 میلیارد ریال اعتبار در امور اقتصادی و 131 پروژه با 760 میلیارد ریال در امور فرهنگی و اجتماعی افتتاح شدند.
در این ایام همچنین در امور زیربنایی و عمرانی 222 پروژه توسط شرکت برق،116 طرح توسط شرکت گاز، 19 پروژه توسط آبفای روستایی، 10 پروژه توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی،6 طرح توسط آبفای شهری،پنج طرح توسط راه و شهرسازی و 29 پروژه توسط شهرداری ها با یک میلیارد و 671 میلیون ریال به بهره برداری رسیدند.
همچنین در این ایام در امور اقتصادی 194 پروژه آب،خاک و کشاورزی توسط منابع طبیعی،آب منطقه ای و جهاد کشاورزی و 17 پروژه توسط اداره صنعت و شهرک های صنعتی با 2 میلیارد و 146 میلیون ریال افتتاح شدند.
همچنین در امور فرهنگی و اجتماعی 30 پروژه فرهنگی توسط نوسازی مدارس،صدا و سیما،میراث فرهنگی و اداره فرهنگ و ارشاد و 73 طرح حمایتی و خدماتی توسط سازمان های بهزیستی،کمیته امداد و پایانه ها و 28 پروژه بهداشتی و سلامتی توسط علوم پزشکی،ورزش و مدیریت درمان و دامپزشکی به بهره برداری رسیدند.
از این تعداد پروژه ها 884 پروژه با اعتباری بالغ بر 2 هزار و 360 میلیارد ریال با 50 اشتغال جدید توسط بخش دولتی،87 پروژه با اعتباری بیش از یک هزار و 990 میلیارد ریال و یک هزار و 750 اشتغال جدید توسط بخش خصوصی و 110 پروژه با اعتباری بالغ بر 240 میلیارد ریال و 200 اشتغال جدید به صورت مشارکتی به بهره برداری رسیدند.
همچنین 332 پروژه توسط دهیاری های استان با 287 میلیارد و 839 میلیون ریال و چهار طرح ورزشی توسط ورزش و جوانان با 34 میلیارد ریال افتتاح شدند.
علاوه بر این پروژه ها 2 هزار واحد مسکونی در نقاط شهری و روستایی استان نیز در هفته دولت افتتاح شدند که شامل 950 واحد در قالب طرح بهسازی مسکن روستایی،یک هزار واحد مسکن مهر و 53 واحد مسکن بودند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار