مدیرکل نوسازی مدارس ایلام در نشست با اصحاب رسانه:
مدیرکل نوسازی مدارس استان ایلام گفت: خیرین 160میلیارد ریال برای 183 کلاس درس در استان برنامه ریزی داشته اند که این میزان یک و نیم برابر کل اعتبار سال93 این سازمان است.
کد خبر: ۴۸۷۳۲
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۰ 17 June 2015
سعید هژبری مدیرکل نوسازی مدارس ایلام در نشت خبری با اصحاب رسانه استان گفت: مقام معظم رهبری این سال را به نام دولت و ملت، همدلی و همزبانی نامگذاری فرمودند و ما نیز در لبیک به فرمایش ایشان عزم خود راب جلب مشارکت خیرین بیشتر جزم کرده ایم.

وی اظهار کرد: در راه رسیدن به این مهم از ارائه گزارش به مردم نیز غافل نمی شویم و برای تحقق این مهم از اصاحاب رسانه بعنوان بازوان و پل ارتباطی میان مردم و مسئولین انتظار حمایت داریم.

مدیرکل نوسازی مدارس ایلام افزود: دولت در طول سالیان گذشته و حال حاضر خدمات خوبی را در امر مدرسه سازی ارائه کرده است اما مردم ما به این خدمات آگاهی ندارند و امید داریم اهالی رسانه با صداقت و امانتداری که سرلوحه کار خود قرار داده اند نسبت به آگاه کردن مردم به خدمات فرزندان خود در نوسازی مدارس اهتمام بیشتری داشته باشند.

هژبری در ادامه با ارائه گزارشی از عملکرد این سازمان تصریح کرد: نوسازی مدارس ایلام در ارزیابی پروژه های عمرانی سال93 که توسط سازمان مدیریت و برنامه ریزی انجام گرفته موفق به کسب رتبه سوم کشوری شده که این حاصل یک کار تیمی و فنی بوده است.

این مقام مسئول میزان اعتبار نوسازی در سال93 را 174میلیارد ريال عنوان و بیان کرد: در هزینه کرد این اعتبار اولویت هایی از جمله تکمیل پروژه های نیمه تمام به مبلغ 145 میلیارد ريال، پرداخت مطالبات پیمکانکاران و تعمیر مدارس در دستور کار قرار گرفت.

وی اظهار داشت: در سال گذشته هشت پروژه با اعتبار 35 میلیارد ريال تحویل آموزش و پرورش شد و همچنین 15 فضای جدید با اعتبار 76میلیارد ريال طراحی و شروع به کار شده است.

مدیرکل نوسازی مدارس ایلام گفت: در سال 93 رشد خوبی در فرهنگ مدرسه سازی و جلب خیرین کشوری و خارج از کشور به استان داشتیم.

هژبری میزان مشارکت خیرین را 30 فضای آموزشی در استان اعلام و اظهار کرد: خیرین 160میلیارد ریال برای 183 کلاس درس در استان برنامه ریزی داشته اند که این میزان یک و نیم برابر کل اعتبار سال93 این سازمان است.

وی به خدمات بنیاد برکت در استان اشاره و تصریح کرد: بالاترین میزان سرمایه گذاری در امر مدرسه سازی توسط خیرن به بنیاد برکت تعلق داشته است.

این مقام مسئول ادامه داد: این بنیاد که متعلق به دفتر مقام معظم رهبری بوده به دستورمعظم له در 1000نقطه کشور  1000فضای آموزشی تأسیس می کند که سهم استان ایلام 14 فضا بوده است.

وی به زلزله آبدانان اشاره و گفت: در زلزله اخیر بحمدالله با توجه به برنامه ریزی های قبلی و مقاوم سازی مدارس به مدارس مناطق آسیب جدی وارد نشده است.

هژبری ادامه داد: در این مناطق 15فضای آموزشی در حال تخریب داریم که با برنامه ریزی های انجام شده 9فضای آموزشی توسط دولت و چهار فضای دیگر توسط خیرین احداث می شود.

مدیرکل نوسازی مدارس ایلام در پایان جمع آوری بخاری های نفتی در مدارس را از اولویت های مهم این سازمان دانست و بیان کرد: یکی از فعالیت های اساسی سازمان ایجاد سامانه گرمایشی وجمع آوری بخاری های نفتی بوده که با اعتبار 30 میلیاردی سال93 توانستیم بیش از 500 کلاس درس را استاندارد سازی کرده و طبق برنامه ریزی صورت گرفته امیدواریم این طرح  تا پایان سال95 به اتمام برسد.


منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار