مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد گفت: ثبت جهانی یزد نتیجه یک کار تیمی است که زمینه جذب بیش از پیش گردشگران خارجی را فراهم می آورد.
کد خبر: ۴۵۸۰۶۸
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۶ - ۰۷:۳۵ 12 July 2017
به گزارش «تابناک یزد»؛فاطمه دانش یزدی  در نشست خبری به مناسبت ثبت جهانی شهر تاریخی یزد افزود: یزد به همراه اصفهان و شیراز به عنوان مثلث گردشگری مرکز ایران مطرح است و ثبت جهانی بافت تاریخی این شهر، توجه جهانیان را به این شهر را بیشتر جلب می کند.
وی مهمترین شاخصه بافت تاریخی شهر یزد را زنده بودن آن عنوان کرد و ادامه داد: مواردی از جمله زندگی مسالمت آمیز ادیان مختلف نیز در ثبت جهانی شهر یزد موثر بود.
این مسئول گفت: تلاش جدی در خصوص پرونده ثبت جهانی بافت تاریخی یزد با بازبینی آن در سال 93 آغاز و پرونده در سال 94 به یونسکو ارسال و تلاش شبانه روزی کارشناسان و متخصصان پس از 2.5 سال نتیجه داد.
وی ادامه داد: ارزیاب یونسکو در بازدید از بافت تاریخی یزد در سال 1395 ایرادهایی گرفت که حدود 6 ماه برای رفع آنها تلاش شد تا در نهایت به ثبت جهانی انجامید.
دانش یزدی آثار تاریخی و میراث فرهنگی یزد را منحصر به فرد دانست و گفت: با ثبت جهانی بافت تاریخی یزد، این شهر بیش از گذشته به جهانیان معرفی و زمینه جذب بیشتر گردشگر به استان فراهم می شود.
وی با تاکید بر لزوم ساماندهی بافت تاریخی یزد افزود: بررای تحقق این مهم برنامه‌ های کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت در نظر گرفته شده که با همکاری دستگاه های مربوطه محقق خواهد شد.
وی اضافه کرد: روز گذشته در نشستی با استاندار یزد مقرر شد وظایف دستگاه‌ ها در راستای حمایت از جذب گردشگر پس از ثبت جهانی بافت تاریخی یزد تدوین و پس از تصویب در شورای برنامه ریزی استان به آنها ابلاغ می ‌شود.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار