کد خبر: ۴۴۲۷
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۲ 12 February 2015

به گزارش تابناک ارومیه ،علی شرق مدیر درمان دانشکده علوم پزشکی آذربایجان غربی با اشاره به لزوم توجه به مسئله ترک اعتیاد در جامعه، اظهار داشت: دانشکده علوم پزشکی آذربایجان غربی 37 درصد از معتادان آذربایجان غربی را زیر پوشش درمان قرار داده است.

وی افزود: سقف درمان جمعیت مبتلا به سوءمصرف مواد، فقط جذب 20 درصد از جامعه مبتلایان است و این در حالی است که این بخش توانسته است 37 درصد از مبتلایان را تحت پوشش خود قرار دهد که نشان از روند مطلوب کار است.

شرق با بیان اینکه در حال حاضر 143 مرکز درمانی بیماران مبتلا به سوءمصرف را تحت پوشش قرار داده است، ادامه داد: تمام مراکزی که در زمینه ترک اعتیاد فعالیت می‌کنند دارای مجوز بوده و زیر نظر دانشکده علوم پزشکی فعالیت می‌کنند.

مدیر درمان دانشکده علوم پزشکی آذربایجان غربی در ادامه سخنان خود گفت:مهم‌ترین معضل این بخش کمبود مسئول فنی پزشک برای مراکز اقامتی میان مدت است.

مدیر درمان دانشکده علوم پزشکی آذربایجان غربی با اشاره به وقوع برخی جرایم در مراکز ترک اعتیاد، گفت: با توجه به پروتکل ابلاغی نظارت بر مراکز درمان سوءمصرف، برای تخلفاتی که نیاز به تعطیلی فوری مرکز نیست ابتدا تذکر شفاهی و در مرحله بعد تذکر کتبی، درج اخطار و در صورت عدم اصلاح با اخذ رای کمیته موضوع ماده 31 یا کمیته نظارت استانی کاهش سهمیه یا لغو مجوز اعمال می‌شود.

وی اضافه کرد: 105 مرکز درمان سرپایی با ظرفیت پذیرش 130 نفر در استان مشغول به فعالیت بوده و یک مرکز درمان بستری، 13 مرکز اقامتی میان مدت(کمپ) با ظرفیت 50 نفر، 14 مرکز درمان آگونیستی و درمان بیماری‌های رفتار در مراکز تأدیبی استان، شش مرکز گذری درمان با آگونیست وجود داشته و فعال هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار