متأسفانه امروزه فضاهای تفریحی علی الخصوص برخی از پارکها بدلیل بی توجهی مسئولین نظارتی، به مکان ناامن و آسیب زا برای خانواده ها تبدیل شده است.
کد خبر: ۳۶۸۶۸
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۵ 19 May 2015

به گزارش اروم نیوز به نقل از تیار؛ در حالیکه وجود پارک‌ها بعنوان یک مکان عمومی در مناطق مختلف شهر از ملزومات موثر و مفید شهرداری است، به ویژه در فصل تابستان و در فضای کنونی شهر که زندگی آپارتمان نشینی روز به روز در حال گسترش است پارک‌ها فضایی هستند تا برای ساعاتی افراد امکان رهایی از زندگی پر سر و صدا و چهاردیواری‌های تنگ و فرهنگ خشک آپارتمان نشینی را پیدا کنند.

اما متأسفانه عدم دقت در فضا سازی و نبود نظارت برای استفاده بهینه،این مکان ها را به محلی تبدیل کرده که خانواده ها حضور در آن مکانها را دیگر مناسب نمی دانند.

آنچه که باعث ایجاد نارضایتی شهروندان شده علاوه بر بسیاری نکات غیر قابل قبول در پارکها وجود برخی از افرادی است که در گوشه ای از پارک بساط فروش و یا استفاده از قلیان را به راه انداخته اند که این موضوع بعنوان معضل اساسی به شمار می رود.

وجود چنین فضاهایی در پارکها باعث شده که بسیاری از مردم که برای استفاده از فضای پارک ها کودکان و خانواده خود را راهی پارک ها می کنند با مشاهده چنین صحنه هایی در نهایت پشیمان و راهی منزل خود شوند!

یکی دیگر از رفتارهای ناهنجاری که در پارک ها مشاهده می شود حضور برخی از افراد دوره گرد است که باعث بر هم خوردن آسایش بسیاری از شهروندان درون پارک می شوند

لازم است نهاد نظارتی دست به کار شود

با این حال طرح نظارت بر پارک ها که طی سالیان گذشته از سوی پلیس گاها اتفاق افتاده است هرچند مقطعی جوابگو بوده است اما متاسفانه پس از مدتی که قطع می شود باز هم شاهد ادامه این ناهنجاری ها هستیم.

پارک ائللرباغی یکی از بزرگترین پارک های سطح شهرارومیه است که در گذشته مکانی مناسب برای تفریح جوانان و اوقات فراغت خانواده ها بوده اما با وجود بساط های قلیان به محیطی نامناسب و ناامنبرای خانواده ها و جوانان تبدیل شده است.

رواج این پدیده و ضرورت مقابله با آن تا آن حد است که امام جمعه ارومیه نیز در خطبه های نماز جمعه با ابراز نارضایتی از حضور بانوان و دختران در قهوه خانه های سنتی شهر و رواج این امر اظهار کرد:خانواده ها و مسوولان در سطح شهر باید جلوی این امر را بگیرند چرا که چهره ای نامناسب از دختران ارومیه ای را به تصویر می کشد.

قلیان طی سال های اخیر از موضوعات همیشه مطرح در هنجارهای غیر قابل پذیرش جامعه ایران بوده است که متأسفانه بنا به دلایل مختلف تب قلیان و کشیدن آن دوباره در جامعه بالا گرفته است.

در دوره های گذشته کوتاهی‌های تمام نشدنی مسئولان در جلوگیری عملی از قد کشیدن مصرف قلیان در جامعه، اکنون تبعات سلامتی، بهداشتی و البته فرهنگی و اجتماعی را در اجتماع به دنبال داشته است که جبران خسارت‌هایش ممکن نیست و حتی با گرفتن ژست منتقد نیز نمی‌توان تاثیری بر جلوگیری از رواج مصرف قلیان گذاشت.

با این وجود شاید طرح این موضوعات و سعی در رساندن آن به گوش مقامات مسئول راهی برای جلوگیری از گسترش قلیان و راهی برای خروج آن از سبد تفریحی مردم باشد.

در چنین شرایطی باید فکری اساسی و طرحی اساسی ارائه شود تا شاید مردم و شهروندان بتوانند باز هم در این روزهای تابستان انگیزه ای برای حضور در فضای سالم پارک ها داشته باشند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار