مهمت بولوت سرکنسول ترکیه در ارومیه که دوره ماموریتش در ارومیه به اتمام رسیده بمنظور خداحافظی با استاندار آذربایجان غربی با وی دیدار نمود.
کد خبر: ۳۶۴۸۹۷
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۶ 22 January 2017
بولوت


تابناک آذربایجان غربی: 

مهمت بولوت سرکنسول ترکیه در ارومیه که دوره ماموریتش در ارومیه به اتمام رسیده بمنظور خداحافظی با استاندار آذربایجان غربی با وی دیدار نمود.

 مهندس سعادت در این دیدار که در محل استانداری ترتیب یافت، ضرورت توسعه و تحکیم روابط میان ایران و ترکیه را مورد تاکید قرار داد و گفت: با توجه به همجواری و همسایگی دو کشور ایران و ترکیه، همواره و از دیرباز روابط و مناسبات خوبی میان طرفین برقرار بوده که امیدواریم با همت و توجه مسئولان دو طرف، شاهد توسعه و تحکیم هرچه بیشتر این روابط باشیم.

وی اضافه کرد: ما نیز در استان آذربایجان غربی بعنوان استان هم مرز با ترکیه، علاقمند به توسعه مناسبات فیمابین هستیم؛ در این خصوص میان آذربایجان غربی و استان های مرزی شرق ترکیه تفاهمات و توافقاتی نیز در بخش های مختلف اقتصادی، فرهنگی، دانشگاهی و … وجود دارد که باید در جهت اجرایی شدن آنها تلاش کنیم.

استاندار آذربایجان غربی همچنین گفت: ترکیه در حوزه های کشاورزی، کشت های گلخانه ای، آبیاری های نوین و اصلاح الگوی کشت به دستاوردها و پیشرفت های خوبی رسیده که ما نیز علاقمند به بهره گیری از این دستاوردها هستیم

وی در پایان از خدمات، تلاش ها و اقدامات محمت بولوت در جهت توسعه روابط میان ترکیه و استان آذربایجان غربی در طول دوره ماموریت خود در ارومیه  قدردانی و با اهدای هدایایی از وی تجلیل نمود.

محمت بولوت هم  در این دیدار گفت: هدف من در طول سه سال و نیم ماموریتم در ارومیه این بوده که زمینه های همکاری و توسعه روابط میان استان آذربایجان غربی و ترکیه بویژه استان های مرزی همجوار با آذربایجان غربی بیش از پیش تقویت شود.

وی همچنین لزوم تامین و تقویت زیرساخت ها در مرزهای مشترک میان آذربایجان غربی و ترکیه را مورد تاکید قرار داد و گفت: امیدواریم با تلاش دو طرف، زیرساخت های توسعه همکاری های اقتصادی و تجاری در مرزهای مشترک میان آذربایجان غربی و ترکیه فراهم شود و سطح مبادلات اقتصادی میان دو کشور بیش از پیش ارتقا یابد.

در این دیدار، محمت بولوت نیز با اهدای هدایایی به استاندار آذربایجان غربی از حمایت ها و تلاش های وی در جهت توسعه مناسبات با ترکیه قدردانی نمود.

رمضانی معاون مدیرکل دفتر سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری و منتظمی مسئول دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در ارومیه نیز در این دیدار حضور داشتند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار