مدیر امور آب و فاضلاب روستایی سبزوار گفت: ۳۰ روستا در سبزوار از نعمت شبکه آب شرب بهداشتی بی‌بهره هستند.
کد خبر: ۳۴۱۴۱۳
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۱ 10 December 2016
به گزارش تابناک رضوی، محمد‌رضا چشمی اظهار داشت: شبکه آب شرب 21 روستای سبزوار با جمعیت بیش از 2 هزار نفر فرسوده است، همچنین 9 این شهرستان با جمعیت هزار و  199 نفر فاقد شبکه آب شرب بهداشتی هستند.

مدیر امور آب و فاضلاب روستایی سبزوار با بیان اینکه 16 روستای این شهرستان از طریق تانکر آب رسانی می‌شوند، خاطرنشان کرد: جمعیت این روستاها بیش از 4 هزار نفر است و منابع این روستاها به‌دلیل بروز خشکسالی با مشکل مواجه شده است.

وی عنوان کرد: از 136 روستای این شهرستان 106 روستا از نعمت آب شرب بهره‌مند هستند که در جهت آب‌رسانی به سایر روستاهای محروم از شبکه آب شرب هفت مجتمع آبرسانی روستایی طراحی شده که دارای بین 5 تا 60 درصد پیشرفت فیزیکی است.

مدیر امور آب و فاضلاب روستایی سبزوار با بیان اینکه 3 میلیارد و 320 میلیون تومان برای برای تکمیل 9 طرح آبرسانی این شهرستان اختصاص یافته است، عنوان کرد: برای اجرا و  تکمیل مجتمع‌ها و طرح آب‌رسانی به روستاهای شهرستان به 25 میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

چشمی یادآورشد: 250 کیلومتر از شبکه آبرسانی این شهرستان با قدمت بیش از 40 سال فرسوده و نیاز به تعویض دارند در سال جاری در سر فصل اعتبارات اختصاص داده شده به این اداره اعتباری برای بازسازی و تعویض شبکه های انتقال آب روستایی تخصیص نیافته است.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار