مدتی است که این شهر حال و هوای دیگری دارد گویا منتظر مهمان است روزها می گذرند و روز موعود نزدیک و نزدیک تر می شود؛ روزی که قرار است بار دیگر افتخار خدمت به میهمانان ولی نعمت مشهدی ها نصیب مردم این شهر شود.
کد خبر: ۳۳۰۹۱۰
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۵ 18 November 2016
مدتی است که این شهر حال و هوای دیگری دارد گویا منتظر مهمان است روزها می گذرند و روز موعود نزدیک و نزدیک تر می شود؛ روزی که قرار است بار دیگر افتخار خدمت به میهمانان ولی نعمت مشهدی ها نصیب مردم این شهر شود.
 
 
آقایی که روزی خود میهمان بود و امروز از هر صاحب خانه ای صاحب خانه تر است.

آری! این روزها شهر مشهد برای پذیرایی از زائران پیاده امام رضا علیه السلام خود را آماده می کند.

این روزها مهم نیست کجای شهر باشی، مهم نیست چقدر پول داری، سن و سالت هم مهم نیست آنچه باید برای این میهمانی داشته باشی دلی بزرگ و همتی بلند است.

همت می خواهد در هوای سرد پاییزی نشستن در حسینیه ای با کمترین امکانات و سوزن زدن و آهو های پارچه ای برای زائران کوچک دوختن!

اینجا حسینیه امیر المومنین علی علیه السلام و کانون حضرت معصومه سلام الله علیها واقع در منطقه هفت مشهد است .

بیش از سی نفر از بانوان منطقه در کنار هم نشسته اند و مشغول دوختن آهوان عروسکی برای فرزندان زائران هستند.
 

 
آنچه قبل از هرچیز توجهم را به خودش جلب می کند نواهای خانم های مسن تر جمع است که با سوز دل مولودی هایی راجع به امام رضا علیه السلام می خوانند و شفاعت خود و خانواده شان را از ایشان طلب می کنند.

دختر بچه های خردسال هم در این جمع هستند ؛ گویا آنها هم دلشان نیامده زائران پیاده را تنها بگذارند و می گویند می خواهند خستگی را از تن آنها بگیرند.
 

 
بانویی دیگر با نوزادش در این جمع نشسته و مشغول سوزن زدن است و برای حفظ کودکش از سرما او را حسابی پوشانده اما حتی ترس از بیمار شدن بچه هم نتوانسته مانع حضور گرم این مادر باشد.

قرار است به گفته کنیز رضا علیجانی خادم افتخاری و رابط حسینیه با فرهنگسرای غدیر مشهد تعداد 500 آهو برای هدیه به زائران پیاده و به ویژه کودکان آنها دوخته شود که تاکنون بیش از یکصد آهو دوخته شده اند .

او می گوید: همزمان با میلاد امام رضا علیه السلام نیز این طرح را اجرا کردیم و به زائران آهو هدیه دادیم البته خدمت بانوان این منطقه به این کار ختم نشد و برای تشکر و قدردانی از موکبینی که در مسیر زیارت کربلا به ایرانیان خدمت رسانی می کنند هزار کوله پشتی را آماده سازی کردیم تا به دست آنها برسد.

در همین حال و هوا هستیم که خانمی خود را به خانم علیجانی می رساند و دو عدد پنج هزار تومانی به او می دهد و می گوید نذر است امیدوارم قبول باشد و می رود.

خانم علیجانی در ادامه راجع به حس خدمت به زائران می گوید : وقتی در ولادت امام رضا علیه السلام این آهو ها را به زائران پیاده به ویژه مردم بحرین هدیه می کردیم ذوق و شوقی که داشتند وصف ناپذیر بود و آهو ها را به عنوان تبرک از حرم مطهر به چشم هایشان می کشیدند و معتقدم این حس با هیچ حس دیگری قابل مقایسه نیست.

او همانطور که اشک در چشم هایش حلقه زده  ادامه می دهد: تنها یک درخواست از زائران امام دارم آن هم این است که برایمان دعا کنند که همانطور که امام رضا علیه السلام آنها را دعوت کرده امام حسین علیه السلام نیز ما را دعوت کنند و به پابوسی ایشان برویم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار