نماز جمعه استان آذربایجان غربی با حال و هوای راهپیمایی ضد جنایات آل سعود برگزار گردید.در این مراسم معنوی امامان جمعه ضمن تاکید بر تقوا و پرهیزگاری،بر اسرائیلی و آمریکایی بودن جنایات آل سعود تاکید نمودند.
کد خبر: ۳۲۶۰۸
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۰:۵۸ 09 May 2015

به گزارش تابناک آذربایجان غربی،نماز جمعه استان آذربایجان غربی با حال و هوای راهپیمایی ضد جنایات آل سعود برگزار گردید.در این مراسم معنوی امامان جمعه ضمن تاکید بر تقوا و پرهیزگاری،بر اسرائیلی و آمریکایی بودن جنایات آل سعود تاکید نمودند.

نماز جمعه ارومیه:

حجت الاسلام سیدمهدی قریشی در آئین عبادی سیاسی نماز جمعه با توصیه مومنین به رعایت تقوای الهی و اهمیت بهره گیری از فیوضات ماه رجب اظهار داشت: این ایام فرصت خوبی برای نزدیک شدن به معیارهای بندگی خداوند و دور شدن از گناهان و انجام اعمال صالح است.

قریشی موضوع روند مذاکرلات ایران با 1+5 را مورد اشاره قرار داد و اظهار داشت: تیم مذاکره کننده ما باید بدانند که در مقابل ملت و شهدا به ویژه شهدای دانشمند مسئول هستند و بنابراین باید با رعایت مصالح ملی و بدون عقب نشینی از مواضعی که رهبر معظم انقلاب مشخص کرده‌اند در نگارش توافق نهایی دقت کنند.

امام جمعه ارومیه با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب درباره چگونکی مذاکره با قدرت‌های استکباری گفت: مذاکره توام با زور، تحریم و این قبیل تحرکات با اصل مذاکره در تعارض است بنابراین مذاکره کنندگان نباید زیر بار چنین فضایی بروند بلکه باید از موضع عزت گفتگو کرده و به هیچ وجه نباید از خطوط قرمز عدول کنند چون ملت ما برای خودداری از قرار گرفتن در زیر سلطه آمریکا سالهای زیادی را ایستادگی کرده‌ است.

وی با تقبیح ادامه جنایتهای آل سعود علیه مردم بی‌دفاع یمن گفت: حملات این رژیم در حالی ادامه دارد که کودکان و زنان و مردان غیر نظامی و بی‌دفاع در آن کشته می‌شوند اما حکام سعودی بدانند کشتار انسان‌های مظلوم و تجاوز به یک کشور مسلمان برای آن‌ها آبرویی نخواهد گذاشت همچنانکه امور همگان معترف هستند که سران این رژیم شایستگی خادمی حرمین شریفین را ندارند.

وی با یادآوری این نکته که ماه رجب از ماه‌های حرام خداست افزود: رژیم مرتجع سعودی در حالی به کشتار مسلمانان یمن مشغولند که در یک ماه حرام قرار داریم که از قرون و اعصار گذشته تاریخی در این ماه جنگ کردن حرام بوده و از آن پرهیز شده است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی با اشاره به دیدار اخیر معلمین با رهبر معظم انقلاب و بیان ایشان اظهار داشت: فعالیت و خدمت در آموزش و پرورش از کارهای پر اهمیت در نظام جمهوری اسلامی است و همگان باید ضمن حمایت از قشر معلم در مسیر تعالی منابع انسانی کشور بکوشند و در این مسیر از هر گونه اتلاف و هدر رفت منابع پرهیز کنند.

نماز جمعه میاندوآب:

حجت الاسلام حمید حسن زاده در خطبه های این هفته نماز جمعه امیاندوآب به سخنان اخیر رهبر معظم انقلاب در خصوص مذاکرات هسته ای اشاره کرد و افزود: تهدید و رجزخوانی دو مقام آمریکایی نشان از خوی استکباری آنها دارد اما این رجزخوانی از عظمت ملت ایران در مذاکرات هسته ای نمی کاهد.

وی با بیان اینکه اگر ملتی نتواند روی پای خود بایستد تو سری می خورد اظهار کرد: راه حل مشکلات کشور تنها در رفع تحریمها نیست و مردم و مسئولان باید با تلاش برای کاهش وابستگی، روی پای خود بایستند و مشکلات را با تقویت توان داخلی حل کنند.

حجت الاسلام حسن زاده اضافه کرد: فرزندان غیور این ملت در مذاکرات هسته ای هرگز زیر بار منطق زور، تحقیر و تهدید نمی روند و از حقوق ملت ایران و آبروی نظام اسلامی دفاع می کنند.

نماز جمعه بوکان:

ماموستا عبدالرحمان خلیفه زاده در خطبه های این هفته بوکان افزود: رسالت و مأموریت سپاه پاسداران دفاع همه جانبه از آرمان ها و ارزش های انقلاب اسلامی است و این رسالت مهم بنا به رویکرد دشمن از جنگ سخت به جنگ نرم تغییر کرده است.

وی با محکوم کردن جنایات اخیر آل سعود در یمن نیز اظهار کرد: آل سعود با حمایت آمریکا و رژیم غاصب اسرائیل در راستای اهداف آنها گام برداشته و اقدام به برادرکشی می کند.

امام جمعه بوکان به قضیه اخیر شهرستان مهاباد اشاره کرد و گفت: چگونگی وقوع حادثه هنوز مشخص نیست و مردم باید منتظر اظهارات رسمی مسئولان باشند.

وی گفت: این قضیه توسط مسئولان قضایی در دست بررسی است و تا معلوم شدن واقعیت مردم باید صبور و بردبار باشند.

نمازگزاران بوکان در پایان این مراسم با برپایی تجمعی جنایات اخیر آل سعود در کشور یمن را محکوم کردند.

در این تجمع که در داخل مسجد برگزار شد نمازگزاران با سردادن شعار مرگ برآمریکا، مرگ بر اسرائیل و مرگ بر آل سعود خائن، جنایات استکبار جهانی را در یمن محکوم کردند.

در پایان قطع نامه ای در هفت بند قرائت و جنایات آل سعود در قبال کودکان و زنان یمنی محکوم شد.

نماز جمعه سلماس:

حجت الاسلام سیدمحمد موسوی درخطبه های این هفته نماز جمعه سلماس با محکوم کردن جنایات رژیم آل سعود در یمن گفت: مسلمانان جهان باید بدانند که حمله رژیم آل سعود به یمن خطر بزرگی است که مسلمانان جهان را تهدید می کند، بنابراین باید علاوه بر تلاش گسترده تر در حفظ وحدت و یکپارچگی میان شیعه و سنی، این گونه اقدامات را قاطعانه محکوم کنند.

وی افزود: تجاوز آل سعود به خاک یمن در ادامه نیت پلید استکبار جهانی و تکمیل پروژه اسلام هراسی و توطئه علیه مسلمانان و کشورهای اسلامی است که وحدت و انسجام مسلمانان و هوشیاری در برابر این ترفندها و عکس العمل قاطع و یکپارچه ملت انقلابی ایران اسلامی ضرورتی انکارناپذیر است.

حجت الاسلام موسوی با گرامیداشت یاد و خاطره شهید مطهری و هفته معلم اظهار کرد: علامه مطهری با تدبیر و اندیشه والای خود، آن دژ مستحکمی که توسط دشمنان در مقابل افکار امام راحل سایه افکنده بود را شکست و نور معرفت و حقیقت را جایگزین آن کرد.

امام جمعه سلماس روز هلال احمر را گرامی داشت و گفت : هلال احمر در خدمت رسانی به زلزله زدگان و حوادث طبیعی و جاده ای پیش قدم است و از تلاش این قشر قدردانی می شود.

مردم سلماس همگام با سراسر کشور پس از اقامه نماز وحدت بخش و دشمن شکن جمعه به قصد حمایت از مردم مظلوم و ستمدیده یمن دست به راهپیمایی زدند.

شرکت کنندگان در این راهپیمایی مسیر مصلی امام خمینی (ره) تا میدان کارگرسلماس را با مشت های گره کرده و سر دادن شعارهای اعتراض آمیز طی کردند و به جهانیان نشان دادند که همیشه و در همه حال طرفدار مظلومان هستند.

در پایان این راهپیمایی بیانیه ای در حمایت از مردم یمن قرائت شد که در قسمتی از آن آمده است: رژیم آل سعود به حمایت از استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا و اسراییل غاصب دست به این جنایت ننگین و دلخراش می زند و مردم مسلمان ایران با حضور در خیابان ها حملات نظامیان عربستان و به خاک و خون کشیدن کودکان، زنان و سالخوردگان یمنی را محکوم می کنند.

امام جمعه مهاباد:

ماموستا قادر سهرابی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه این شهر اظهار داشت: اتفاقات روی داده در مهاباد رویدادی بسیار کوچک و دارای ابعاد خصوصی است که به غلط توسط رسانه‌های استکباری بزرگ نمایی شده است:

وی افزود: اتفاقات روز گذشته در مقابل هتل تارای مهاباد سبب شد تا نام این شهر به شیوه‌ای نادرست و دور از شان مردمان منطقه برده شود که این موضوع صد در صد به زیان شهروندان است.

امام جمعه مهاباد تصریح کرد: هیچ کس منکر اتفاقات ناخوشایند اخیر در هتل تارای مهاباد نیست اما این رویداد به آن اندازه و به آن شیوه که سایت‌ها و دستگاه‌های استکباری آن را به غلط بزرگ نمایی کرده‌اند، نبوده و نیست.

وی گفت: شهر مهاباد مدتی بود در ریل امنیت، آسایش، رفاه و توسعه قرار گرفته و همواره از حرف و حدیث ماهواره‌ها، سایت‌ها، فیسبوک و حرف دشمنان به دور مانده بوده که متاسفانه واقعه پیش آمده سبب شد که از همین نقطه آسیب ببیند.

وی افزود: از چندی پیش سرمایه گذاران کردستان عراق به دلیل نا‌امنی که در این کشور ایجاد شده قصد داشتند با سرمایه گذاری چند صد میلیارد تومانی اقتصاد مهاباد را رونق بیندازند و مسئولین دولتی نیز با اعتمادی که به مردم مهاباد پیدا کرده بودند تلاش کردند در جلسات و همفکری‌های گسترده راهکاری‌های توسعه و ترقی مهاباد را مورد بیابند بنابراین امیدواریم اتفاقات دیروز و حوادث هتل تارا سبب از بین رفتن این فرصت نشود.سهرابی با تاکید بر اینکه هم اکنون دستگاه‌های قضایی و مسئولان مهاباد به صورت گسترده پیگیر روشن شدن قضیه هستند گفت: باید قبل از هر اقدامی اجازه داده می‌شد زوایای ماجرا با بررسی شواهد و مدارک کاملا روشن شود.

امام جمعه مهاباد افزود: هم اینک اعتماد ایجاد شده در بین مسئولان و مردم در مهاباد یک نعمت بزرگی است و مهم‌ترین نعمتی که سبب توسعه بیشتر مهاباد می‌شود، اعتمادی است که بین مسئولان و مردم این شهر وجود دارد و مطمئن هستم اتفاقات کوچک و بی‌اهمیتی مانند آنچه دیروز رخ داد سبب از بین رفتن این اعتماد نشود.

وی تصریح کرد: مردم باید در این قضیه صبوری پیشه کنند چراکه برای روشن شدن هر کار گناهی که رخ داده بایستی در ابتدا شواهد و مدارک ارائه و مورد بررسی دقیق قرار گیرد و ما که تابع اسلام و قرآن و سنت هستیم بایستی صبور باشیم و از قضاوت در تاریکی پرهیز کنیم.

نماز جمعه شهرستان شوط:

حجت‌الاسلام سید محمد هاشمی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه در جمع مردم شوط، اظهار داشت: اقشار مختلف مردم به ویژه جوانان برای شناخت هرچه‌ بیشتر اولیای الهی و ائمه معصوم (ع) باید تحقیق کنند.

هاشمی با اظهار به اینکه خدادوستی و خداجویی در وجود انسان‌ها به ودیعه گذاشته شده است، گفت: هیچ قومیت، گروه، طایفه و ملتی خود را از این موضوع بی‌نیاز تصور نمی‌کند.

وی با اظهار به اینکه اقشار مختلف مردم به ویژه ملت مسلمان ایران اسلامی باید به انحای گوناگون از جمله مطالعه و امثال آن برای شناخت اولیای الهی گام بردارند، گفت: در این صورت انس و الفت عمیق‌تری بین آنها، اولیا و اوصیا شکل خواهد گرفت.

هاشمی با اشاره به حملات وحشیانه آل‌سعود به ملت مظلوم و مسلمان یمن در چند مدت اخیر، گفت: همه مسلمانان جهان باید مقابل این تحرکات وحشیانه در منطقه ایستادگی کنند.

وی حضور در راهپیمایی و تجمع‌های اعتراض‌آمیز را وظیفه شرعی، انسانی و اخلاقی همه جامعه دانست، گفت: همه مردم باید در صفوف فشرده کنار یکدیگر قرار گرفته، شعارهای ضداستکباری سر دهند.

امام جمعه شهرستان شوط نسل‌کشی، تجاوز و کشتار بی‌رحمانه زنان و کودکان این کشور را از نظر هر انسان منصف فاقد وجاهت قانونی دانست، گفت: در نگاه همه ملت‌ها این تحرکات مطرود و مردود است.

نماز جمعه ماکو:

حجت‌الاسلام ایوب رنجبری ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این شهرستان در جمع مردم، اظهار داشت: مسئولان آموزشی و معلمان بیشترین نقش در شکل‌گیری شخصیت نسل جدید ایفا می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه نونهالان و نوجوانان از معلمان خود بیش از والدین و اعضای خانواده‌شان تاثیر می‌‌پذیرند، گفت: بنابراین هرگونه هزینه و صرف منابع مالی در آموزش و پرورش به منزله سرمایه‌گذاری می‌باشد.

امام جمعه ماکو در اشاره به فرازهایی از بیانات ارزشمند رهبری، ضرورت توجه به مسائل معیشتی معلمان را مورد تاکید قرار داد، گفت: معلمان دشمن‌‌شناس و بابصیرت بوده، و به فضاسازی‌ رسانه‌های غربی توجه نمی‌کنند.

این مدرس حوزه و دانشگاه با اظهار به اینکه دشمن برای قرار دادن معلمان مقابل نظام اقدامات بی‌نتیجه و ابتری را دنبال می‌کند، خاطرنشان کرد: از طرف دیگر برای جذب معلم باید حساسیت زیادی در بررسی صلاحیت‌ها وجود داشته باشد.

رنجبری با اشاره به اینکه دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به دنبال از بین بردن عظمت و قدرت ملت بزرگ کشورمان می‌باشند، گفت: ملت ایران اسلامی با اتکا به اولیای الهی و پیروی از رهبری فرزانه هر روز رو به جلو گام برمی‌دارد.

امام جمعه ماکو با اظهار به اینکه طبق اذعان کارشناسان و تحلیل‌گیران چنانچه تحریم‌های اقتصادی موجود علیه ایران درباره سایر کشورها رخ می‌داد، به طور قطع آن ملت و کشور موجودیت خود را از دست می‌داد، گفت: اما ملت ما در مقابل انواع تحریم و تهدید استوار است.

وی با اشاره به اینکه طبق فرمایشات رهبری راهکارهای حل مشکلات داخلی را نباید در ژنو، سوئیس و لوزان جستجو کنیم، گفت: با اتکاء به نیروهای داخلی و استفاده بهینه منابع ثروت بومی می‌توان مشکلات را رفع کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار