ششمین جلسه مشورتی بانوان عضو شورای های اسلامی آذربایجان غربی با هدف نقش و ارتقاء زنان در منطقه آزاد ماکو برگزار شد.
کد خبر: ۳۲۱۳۰
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۲ 07 May 2015

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ارومیه، ششمین جلسه مشورتی مجمع بانوان عضو شوراهای اسلامی آذربایجان غربی با حضور مدیر عامل سازمان منطقه آزاد ماکو، معاونان وی و مدیرکل امور بانوان استانداری، بانوان اعضای شوراهای اسلامی شهرستان‌های استان در منطقه آزاد ماکو برگزار شد.

رئیس هیئت مدیره و مدیر عامل سازمان منطقه آزاد ماکو در این جلسه اظهار داشت: نیمی از جمعیت کشورمان را بانوان تشکیل می‌دهند بنابراین به نیازهای این قشر عظیم بایدتوجه خاص شود.

حسین فروزان با بیان اینکه مشارکت بانوان در مسائل فرهنگی، اجتماعی باید بر اساس باور و مطابق با برنامه ریزی‌های کلان کشور انجام شود، افزود: می‌توان با تشکیل تعاونی‌های مختص بانوان توانمندی‌های این قشر در زمینه‌های مختلف اجتماعی را مورد شناسایی قرار داد و از این طریق کمک شایانی می‌توان به این قشر کرد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو تصریح کرد: نقش و حضور زنان در تمامی صحنه‌ها بخصوص در شوراهای اسلامی عامل مهم و موفقی برای توانمند سازی این قشر است.

فرماندار شوط نیز در این جلسه اظهار داشت: در واقع حضور زنان در عرصه‌های اجتماعی، فرهنگی و سیاسی ارکان جامعه را تشکیل می‌دهد و رشادتهای بانوان در دوران انقلاب اسلامی و دفاع مقدس خود گویای نقش مشارکت زنان در آرمان‌های جامعه اسلامی است.

افزایش توجه به نقش بانوان بعد از انقلاب اسلامی

جواد جبارزاده افزود: توانمندی‌های بانوان غیر قابل انکار است و می‌توان از ایده‌ها و نظرات آن‌ها در برنامه ریزی‌های کلان کشوری بهره‌های فراوانی برد بنابراین باید بانوان در مناصب دولتی بیشتر مورد استفاده قرار گیرند و این اتفاق بعد از انقلاب بیشتر اتفاق افتاده و از این به بعد نیز باید نقش زنان در همه رویداد‌ها پرنگ‌تر باشد.

معاون فرهنگی سازمان منطقه آزاد ماکو نیز در این جلسه اظهار داشت: این سازمان در تلاش است تا در حد مقدورات حمایت از بانوان را در کلیه برنامه‌های خود مد نظر قرار دهد و انگیزه و خود باوری را در بانوان منطقه آزاد ماکو تقویت نماید و در این راستا در مدت کم فعالیت منطقه آزاد 2 نمایشگاه توانمندی‌های بانوان منطقه برگزار شده است.

برپایی سلسله نمایشگاه‌های توانمندی بانوان

جواد اسماعیل‌زاده گفت: در نخستین روزهای سال 94 دومین نمایشگاه توانمندی‌های بانوان منطقه برگزار شد که بیش از 60 هزار نفر بازدید کننده داشت و با استفاده از ظرفیت این نمایشگاه زمینه اشتغال 22 نفر در شهرستانهای منطقه با کارآفرینی بانوان مهیا شد.

وی افزود: آماگی کامل داریم تا گامهای اساسی برای اشتغال بانوان برداریم تا دیگر بانوان علاقمند به اشتغال نیز از کنج منازل خارج شده و در شکوفایی اقتصادی خانواده نقش آفرین ظاهر شوند.

راه ندازی 5 مجتمع شهربانو در شهرستان ارومیه

رئیس شورای مشورتی بانوان استان نیز در این جلسه اظهار داشت: جلسه مشورتی بانوان استان با شرکت 22 نفر از بانوان اعضای شوراهای اسلامی شهرهای استان برای اولین بار در مهرماه سال 92 با هدف عملیاتی کردن خواسته‌های بانوان در قالب مصوبات شکل گرفت.

لطیفه مبین گفت: از طریق جلسات مشورتی بانوان می‌توانیم مصوبات را به مجامع کشوری بانوان وارد کنیم که از این طریق می‌توان مانع پیشروی آسیبهای اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی، بهداشتی شد.

وی افزود: با تقویت سمن‌ها، استفاده از تشکیلات شهرداری‌ها در ارتقاء نقش بانوان، ایجاد و راه اندازی معاونت فرهنگی در استانداری‌ها، توسعه پارکهای بانوان و امثال این کار‌ها می‌توان ظرفیت مغفول مانده بانوان را در عرصه‌های مختلف کشور احیا کرد.

مبین از راه ندازی 5 مجتمع شهربانو در شهرستان ارومیه خبر داد و افزود: در تلاش هستیم این امر را به سایر شهرهای استان تسرّی دهیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار