دانشگاه آزاد اسلامی؛
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان؛راه اندازی مرکز رشد در دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارومیه گامی بزرگ برای ارتباط بیشتر با صنعت به شمار می آید.
کد خبر: ۳۱۸۷۰۹
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۳۹۵ - ۲۲:۵۸ 26 October 2016

به گزارش تابناک آذربایجان غربی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان  در نخستین جلسه کمیته توسعه فناوری و ارتباط با صنعت استان آذربایجان غربی گفت: برای الگو شدن مرکز رشد بین سایر استان ها نیازمند همکاری نهادهای دیگر جهت عملی شدن مصوبات و طرح ها در مرکز هستیم.
عزیز جوان پور افزود: راه اندازی مرکز رشد در دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارومیه گام بزرگی برای ارتباط بیشتر با صنعت به شمار می آید. 
وی تاکید کرد: باید مطالبات دستگاه های اجرایی مرتبط با صنعت مورد توجه قرار گرفته و حلقه های مفقوده در ارتباط بین دانشگاه و صنعت شناسایی و زمینه ساز رشد استان در این حوزه شود.
معاون اجرایی استاندار آذربایجان غربی به جلسه مشترک استانداری و ریاست دانشگاه آزاد اسلامی اشاره و خاطرنشان کرد: در این جلسه برای رونق گرفتن صنعت، همچنین ارتباط تنگاتنگ دانشگاه و صنعت بر تجاری سازی پژوهش های علمی تاکید شد.
نادر صفرزاده بر ضرورت حمایت از پایان نامه توسط دولت تاکید کرد و افزود: دستگاه های اجرایی باید از محل یک درصد بودجه تحقیقاتی خود از پژوهش ها و پایان نامه های دانشگاهی حمایت کنند، به ویژه ادارات مرتبط با حوزه های کشاورزی، صنعت، معدن و گردشگری باید در این امر اهتمام داشته باشند.
وی با انتقاد از نبود شرکت های دانش بنیان در بخش صنعت، معدن و صادرات، گفت: برای ارتباط بیشتر این دو حوزه و کسب نتیجه مطلوب، ایجاد شرکت های دانش بنیان یک ضرورت محسوب می گردد.
رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت آذربایجان غربی با بیان گزارشی از عملکرد تجاری سازی پژوهش ها در سال گذشته، تاکید کرد: در سال قبل برای گسترش همکاری واحد های صنعتی و دانشگاه های استان تفاهم نامه ای منعقد شد.
جعفرصادق اسکندری همکاری با دانشگاه آزاد اسلامی را اولویت نخست سازمان خود عنوان و اظهار کرد: بر اساس برنامه زمان بندی مشخص، با دانشگاه ها جلسه برگزار خواهیم کرد. 
وی افزود: همکاری بین صنعت و دانشگاه سبب فراهم شدن فرصتی برای بازدید پژوهشگران از واحدهای تولیدی شده و زمینه ساز رونق بخش صنعت و معدن گردیده است.
انتهای پیام /م
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار