دانشگاه آزاد ارومیه؛
رییس دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجانغربی بر ضرورت وحدت میان شیعه و سنی تاکید کرد.
کد خبر: ۳۱۸۶۹۶
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۳۹۵ - ۲۲:۵۴ 26 October 2016
جوان پور در گفتگو با خبرنگار تابناک آذربایجان غربی ؛ضمن تاکید بر دعوت از علمای اهل سنت و شیعه استان و لزوم تشکیل گروه های اردویی مخصوص دانشجویان برای شرکت در جشنواره وحدت و بازدید از واحد ارومیه گفت:استان آذربایجانغربی به لحاظ موقعیت استراتژیک و وجود ادیان مختلف جزو استان هایی هست که برگزاری چنین جشنواره هایی ضرورت دارد و بستر و زمینه در استان ما فراهم است و طبق برنامه ریزی معاونت محترم دانشجویی فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی در هفته وحدت واحد ارومیه میزبان دومین جشنواره وحدت با محوریت تقویت مذاهب اسلامی می باشد.
جوان پور در خصوص برگزاری این جشنواره گفت:با توجه به برنامه ریزی دشمن برای اختلاف افکنی در میان مذاهب اسلامی که تشکیل گروه های تفکیری نمونه ای از اقدامات آنها است برگزاری  چنین جشنواره ای در کشور که باعث تقریب مذاهب می شود اولویت دارد به همین منظور جایزه این جشنواره را به نام دوتن از علمای شیعه و سنی،آیت ا... بروجردی و شیخ شلتوت نام گذاری کردند.
رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارومیه اظهار داشت:هفته وحدت یکی از تاکیدات امام راحل بوده است و تنها راه مقابله با دشمن از نظر حضرت امام وحدت میان امت اسلامی می باشد و مقام معظم رهبری در جریان سفر به استان کردستان بر هم زیستی شیعه و سنی و مقابله با تفرقه افکنی تاکید کردند فلذا دانشگاه آزاد اسلامی بر خود وظیفه می داند در حوزه فکری و نظری در بین اساتید و دانشجویان بتواند عوامل وحدت شیعه و سنی را تقویت کند.
دکتر جوان پور در خصوص تاسیس دانشکده ادیان و مذاهب اسلامی گفت:دانشکده علوم دینی و تقریب مذاهب اسلامی در ارومیه در 4 رشته در حال اخذ مجوز و جذب هیات علمی می باشد و همزمان در پنج استان در حال تاسیس است که اولین دانشکده در ارومیه شروع بکار خواهد کرد.
انتهای پیام/م
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار