مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین:
مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین گفت: برگزاری ۲۰ کارگاه آموزشی موشک زباله سوز در محلات ۱۴ گانه قزوین در حال برگزاری است.
کد خبر: ۲۹۷۵۷۲
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۱ 17 September 2016
به گزارش تابناک از قزوین، سعید وزیری نژاد در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: برگزاری کارگاه آموزشی ساخت موشک زباله سوز برای اولین بار است که در مرکز استان قزوین به اجرا در آمده و یکی از خدمات ۲۴ گانه طرح «محله ما» به شهروندان قزوینی است که در هر محله طی سه جلسه آموزشی مختلف به اجرا در می آید.

وی بیان کرد: کارگاه آموزشی موشک زباله سوز برای نوجوانان ۱۲ تا ۱۶ ساله با هدف ایجاد شور و نشاط علمی، شناسایی توانمندی های موجود در نوجوانان و اراده مفاهیم عملی مفاهیم بازیافت در حال برگزاری است.

وزیری نژاد ارائه آموزش های لازم با موضوعات پسماند و بازیافت زباله از مبدا و غنی سازی اوقات فراغت نوجوانان و پرورش استعدادهای آنان با محوریت مساجد را از دیگر اهداف برگزاری این کارگاه های آموزشی ذکر کرد.

مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین ادامه داد: این کارگاه در سه جلسه و در گروه های چهار نفره در محلات در حال برگزاری است و در پایان شرکت کنندگان به رقابت با یکدیگر می پردازند و یکی از مهمترین دستاوردهای آن آموز کارگروهی به نوجوانان است.

وی اضافه کرد: این کارگاه آموزشی با شرکت بیش از ۴۰۰ نوجوان قزوینی با حضور استادان مجرب و فارغ التحصیل از دانشگاه های مطرح کشور در مقطع دکترا در حال برگزاری می باشد.

وزیری نژاد افزود: در مجموع ۸۰ تیم سازه های خود را به منظور شرکت در مسابقه آماده سازی کرده اند و در مراسم اختتامیه از نفرات برگزیده تقدیر بعمل خواهد آمد.

برگزاری ۲۴ کارگاه آموزشی شهروند و سلامت اجتماعی در محلات قزوین

مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین در ادامه از برگزاری ۲۴ کارگاه آموزشی سلامت محور «شهروند و سلامت اجتماعی» شهریور ماه امسال در سطح محلات  قزوین خبر داد.

وزیری نژاد افزود:این کارگاه های آموزشی سلامت محور از مجموعه فعالیت های طرح «محله ما» است که از ششم تا ۲۸ شهریور ماه در مساجد محلات آخوند، امامزاده علی (ع)، دادگستری، امامزاده حسین (ع)، انصاری، چوبیندر، هادی آباد و مجاهد در حال برگزاری است.

وی «خودمراقبتی»، «مهارت جرات مندی»، «خشونت های خانگی»، «مهارت های ارتباطی»، «مهارت کنترل خلق و افسردگی»، «پیشگیری از آنفلونزا»، «دیابت و فشار خون»، «کنترل خشم و تغذیه»، «بهداشت روان»، «ایمنی در منزل»، «تغذیه سالم»، «پیشگیری از سرطان»، «معایت تک فرزندی» و «مهارت های زندگی» موضوعات این کارگاهای آموزشی برشمرد.

وی خاطرنشان کرد: این کارگاه های آموزشی سلامت با هدف ارتقای سطح آگاهی شهروندان در سطح محلات ۱۴ گانه قزوین به صورت رایگان با حضور کارشناسان مجرب به صورت مستمر در طول سال با مشارکت مرکز بهداشت شهید بلندیان قزوین برگزار می شود.

وزیری نژاد افزود:بهبود و ارتقای سلامت شهری با توسعه رویکرد شهر سالم، بهبود کیفیت زندگی و رضایتمندی شهروندان با تاکید بر توسعه آموزش های همگانی و محله محور در اولویت برنامه های سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین قرار دارد.

وی با بیان اینکه آموزش یکی از راهکارهای اصلی افزایش توانایی و مهارت خانواده‌ها در امر پیشگیری است، افزود: برگزاری کارگاه‌هایی سلامت محور در محلات ۱۴ گانه قزوین و مراکز فرهنگی در دستور سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین قرار گرفت که امیدواریم این اقدام گامی موثر در بهبود کیفیت زندگی مردم باشد.

برپایی ایستگاه سلامت در قزوین

مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین در ادامه از برپایی ایستگاه سلامت در محلات ۱۴ گانه قزوین خبر داد که یکی از خدمات ۲۴ گانه طرح «محله ما» سازمان است که با هدف ارتقای سطح سلامت شهروندان با مشارکت مرکز بهداشت شهید بلندیان قزوین برپا شده و به مردم خدمات رایگان ارائه می کند.

وی اظهار کرد: در ایستگاه های سلامت در حوزه بهداشت روان و سلامت جسمی توسط تیم های تخصصی متشکل از روانشناس و پزشک مجرب به شهروندان این محلات خدمات ارائه می شود، در این ایستگاه ها، سطح سلامت جسمی و روانی مراجعین توسط متخصصان ارزیابی و پس از شناسایی بیماران که وضعیت سلامت آنها در خطر است به پایگاه های بهداشت معرفی می شوند تا تحت درمان قرار گیرند.

این مسئول خاطرنشان کرد: ایستگاه های سلامت هر ماه دو بار در هر محله برپا می شود و به منظور ارتقای سطح سلامت جسم و روح شهروندان خدمات مناسبی ارائه می شود.

وزیری نژاد افزود: این طرح با رویکرد حمایتی به ویژه در سطح محلات کمتر توسعه یافته اجرا می شود و انجام چکاپ، تست رایگان قند خون، فشار خون، قد و وزن، مشاوره تغذیه و روان نیز از خدمات ارائه شده در ایستگاه های سلامت است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار