استاندار یزد گفت: مسئولان استان واقعیت ها را به خوبی بیان کنند تا توسعه و پیشرفت استان عملی تر و اجرایی تر شود.
کد خبر: ۲۷۰۰۲۱
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۴ 01 August 2016
به گزارش تابناک یزد،سیدمحمد میرمحمدی در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان یزد گفت: لازم است اعضای این شورا در ارتباط با مسائل به گونه ای تصمیم گیری کنند که شاهد بهبود برنامه ریزی در استان باشیم.
وی با تأکید بر اینکه همه نظرها در شورای برنامه ریزی و توسعه استان باید به صورت شفاف بیان شود، افزود: شایسته است مسائل استان در این شورا بدون تعارف مطرح شود و موافقان و مخالفان هر مصوبه ای، آزادانه درباره مزیت ها و نقص های آن مصوبه صحبت کنند تا تصمیم هایی که گرفته می شود دقیق تر باشد و بتوانیم برای توسعه و پیشرفت استان عملی تر و اجرایی تر اقدام کنیم.
استاندار یزد ادامه داد: هرچه مسائل و مباحث آزادتر مطرح شود نتایج بهتری را از جلسات می گیریم و از مسئولان و مدیران کل دستگاه های استان می خواهیم واقعیت ها را به خوبی بیان کنند و اگر در جایی ضعفی مشاهده کردند در جلسات مطرح کنند تا نسبت به آن اقدام کنیم.
رئیس شورای برنامه ریزی و توسعه استان با بیان اینکه برای نظرات مخالفی که در شورای برنامه ریزی و توسعه استان مطرح می شود به اندازه آرای موافق احترام قائل هستم، خاطرنشان کرد: این مهم را باور دارم که همه ما برای خدمت به مردم و هم فکری و هم اندیشی برای رفع مشکلات استان در اینجا جمع شده ایم و باید با تصمیمات درست در این جلسه در مسیر توسعه استان گام برداریم.
وی با مطلوب دانستن حضور نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی در جلسات شورای برنامه ریزی گفت: حضور نمایندگان در این جلسه می تواند هم به ما به عنوان مسئولان اجرایی و هم به خود نمایندگان برای وضع قوانین در صحن مجلس بسیار کمک کند.
استاندار یزد در بخش دیگری از این جلسه گسترش واحدهای جدید کاشی در استان را سرمایه گذاری نامعقولی دانست و گفت: با توجه به مناسب نبودن بازار فروش 55واحد تولید کاشی و سرامیک در استان و انبار شدن تولیدات آنها به نظر می رسد ساخت و بهره برداری از 45 واحد جدید مناسب نباشد.
میرمحمدی تصریح کرد: در چنین شرایطی که کارخانه های قبلی بازار مناسبی ندارند واحدهای جدید هم نمی توانند بازارهای جدید پیدا کنند از این رو ایجاد شروع به کار این واحدها مناسب و عاقلانه نیست.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار نیز در این جلسه با بیان اینکه اعتبارات به دستگاه ها و شهرستان ها بر اساس شاخص هایی تخصیص می یابد، گفت: توسعه صنعتی، زیرساخت های شهرک های صنعتی، سرانه فضای آموزشی، فرهنگی و بهداشتی، جمعیت و فاصله شهرستان از مرکز استان از جمله شاخص های در نظر گرفته شده برای تخصیص اعتبار به شهرستان هاست.
سیدمحمدرضا سیدحسینی از مدیران دستگاه های استان خواست شاخص های بودجه ای را بررسی کرده و اگر مغایرتی دراین باره مشاهده کردند، موارد مورد نظر را به وزارتخانه ها اعلام کنند تا اصلاح شود و حق استان در تخصیص اعتبارات ضایع نشود.
در ادامه این جلسه رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان نیز اولویت استان را طرحهای اقتصاد مقاومتی عنوان کرد و گفت: چارچوب سند بودجه سالانه هر استان مشخص است و طرح هایی که در راستای تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی هستند و نیز طرحهای نیمه تمام بالای 80درصد پیشرفت فیزیکی در اولویت تخصیص اعتبار قرار دارند.
حمیدرضا نصیری زاده از مدیران کل دستگاه های اجرایی استان خواست در زمان ارزیابی ها به مسئولان وزارتخانه آمار و اطلاعات درستی ارائه دهند تا در هنگام تخصیص و توزیع اعتبارات با مشکلات در این مسیر مواجه نشویم.
وی افزود: برخی دستگاهها همیشه آمار مثبت بدون توجه به ضعف ها و مناطق محروم ارائه می دهند به همین دلیل به آن حوزه به عنوان بخش برخوردار نگاه می شود از این رو در هنگام تخصیص اعتبار با مشکل مواجه می شوند .
این مسئول درباره وضعیت بودجه سال 1395استان نیز گفت: بودجه مصوب امسال نسبت به سال ۹۴ از افزایش ۱۶.۴ درصدی برخوردار بوده است که در توزیع استانی نیز هیچ دستگاهی با کاهش بودجه مواجه نبوده و همه دستگاه ها افزایش بودجه داشته اند.
در بخش پایانی این جلسه نماینده مردم پنج شهرستان استان توجه ویژه مسئولان استان در توزیع اعتبارات به مناطق محروم و کمتر برخوردار را خواستار شد.
محمدرضا صباغیان افزود: به نظر می رسد در توزیع اعتبارات، شهرستان های کمتر برخوردار در مقایسه با شهرستان های دیگر اعتبارات کمتری دریافت کرده اند که شایسته است در این زمینه توزیع اعتبارات عادلانه انجام شود.
در این جلسه توزیع پیشنهادی اعتبارات هزینه ای، عمرانی ماده 180، الزامات اعتبارات استانی، پیشنهادات کارگروه زیربنایی و شهرسازی و الزام به اجرای دستورالعمل اجرای ماده 53 قانون الحاق دو مبنی بر تخصیص یک درصد از اعتبارات عمرانی دستگاه ها به امر ورزش با رأی اعضای شورای برنامه ریزی و توسعه استان به تصویب رسید.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار