معاون دانشجویی دانشگاه یزد با اشاره به ایجاد رستوران آزاد در کنار سلف دانشجویان برای ارائه خدمات متنوع و مطلوب‌تر به دانشجویان، خاطرنشان کرد: در سال گذشته بیش از سه میلیارد تومان در قالب یارانه غذا به دانشجویان دانشگاه یزد تخصیص داده شد.
کد خبر: ۲۴۹۳۹۲
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۷ 21 June 2016
به گزارش «تابناک یزد»،"علی مروتی" در نشست خبری معاونین دانشگاه یزد که با محوریت جذب نخبگان و ارتقای کیفیت علمی دانشگاه برگزار شد،‌ بحث‌های مرتبط با حوزه رفاهی دانشجویان را از جمله دغدغه‌های دانشگاه یزد در راستای ارتقای سطح کمی و کیفی دانست و بیان کرد: دانشگاه یزد در حوزه مدیریت دانشجویی و خوابگاه‌ها وضعیت مناسبی دارد.

وی ارائه خدمات رفاهی و خوابگاهی به تمام ظرفیت دانشجویی را از جمله ویژگی دانشگاه یزد در حوزه خوابگاهی و رفاهی دانست و بیان کرد: خوابگاه‌های دانشگاه یزد در سال گذشته رتبه برتر کشور را به خود اختصاص دادند.

معاون دانشجویی دانشگاه یزد با اشاره به سکونت 7300 دانشجو از مجموع 14 هزار دانشجوی شاغل به تحصیل این دانشگاه در خوابگاه‌ها، گفت: 4200 نفر از دانشجویان خوابگاهی دانشگاه یزد خواهران و 3100 نفر نیز دانشجویان برادر هستند.

مروتی اختصاص رتبه‌های اول و دوم کشوری به خوابگاه‌های مریم و شقایق دانشگاه یزد را نشانه وضعیت مناسب خوابگاهی این دانشگاه دانست و تصریح کرد: این دانشگاه از معدود دانشگاه‌های کشور است که به تمام تقاضاهای دریافت خوابگاه حتی دانشجویان بومی استان خوابگاه و دیگر خدمات رفاهی ارائه می‌دهد.

این مقام مسئول با اشاره به این که اجاره بهای خوابگاه‌های دانشجویی متناسب با خدمات رفاهی و سطح کمی و کیفی دانشگاه‌ها تعیین می شود،‌ اظهار کرد: خوابگاه‌های دانشگاه یزد،‌ جزو خوابگاه های مجهز و با کیفیت کشور هستند.

معاون دانشجویی دانشگاه یزد در مورد اقدامات انجام شده در اداره رفاه که متولی ارائه وام و بیمه نامه دانشجویی است،‌ گفت: در سال گذشته دو میلیارد و 925 میلیون تومان وام از صندوق رفاه دانشجویی به دانشجویان دانشگاه یزد اعطا شده است.

وی افزود: ارائه خدمات بیمه‌ای بیمه حوادث به تمام دانشجویان دانشگاه یزد از دیگر اقدامات اداره رفاه این دانشگاه است.

وی با بیان این که دانشگاه مجاز است که دانشجویان متقاضی اشتغال را تا سقف 80 ساعت به کار بگیرد، گفت: در همین راستا نیز  در سال گذشته 120 میلیون تومان به دانشجویان نیازمند شاغل، حق‌الزحمه دانشجویی پرداخت شده است.

معاون دانشجویی دانشگاه در مورد اقدامات ورزشی دانشگاه نیز تصریح کرد: برگزاری جشنواره ورزشی دانشجویی،‌ جشنواره ورزش‌های همگانی و برگزاری جشنواره ورزشی کارمندان و اساتید،‌ از جمله برنامه‌های اداره ورزش دانشگاه یزد در سال گذشته بوده است.

وی با اشاره به راه‌اندازی 11 انجمن ورزشی در دانشگاه یزد طی سال تحصیلی گذشه، افزود: برنامه‌ریزی راهبردی در حوزه ورزش‌ از دیگر اقدامات انجام شده دانشگاه یزد، در راستای قرار گرفتن بین 10 دانشگاه برتر کشور است.

این مقام مسئول، مرکز مشاوره را از دیگر مجموعه‌های فعال معاونت دانشجویی دانشگاه یزد دانست و بیان کرد: در دوره جدید تعداد مشاوران و روانشاسان این مرکز از هفت نفر به 22 نفر افزایش یافته‌ و اکنون علاوه بر کارمندان و خانواده‌های دانشگاهیان به دانشجویان متقاضی هم ارائه خدمت می‌کنند.

مروتی با اشاره به ثبت 1187 جلسه مشاوره در مرکز مشاوره و بهداشت دانشگاه در سال گذشته، ادامه داد: 2244 دانشجوی جدیدالورود در طرح پایش سلامت جسم و روان مرکز مشاوره دانشگاه یزد شرکت کردند.

وی کمیته انضباطی را از دیگر مجموعه‌های فعال معاونت دانشجویی دانشگاه یزد عنوان کرد و در مورد عملکرد این واحد گفت: در سال تحصیلی 94-93 تعداد 35 مورد و در سال تحصیلی 95-94 هم ‌19 مورد حکم انضباطی برای دانشجویان متخلف صادر شده که اغلب به دلیل عدم رعایت پوشش مناسب،‌ استعمال دخانیات و جرائم عمومی بوده است.

معاون دانشجویی دانشگاه در پایان بیان کرد: در سال گذشته 1200 پرونده مربوط به دانشجویان دانشگاه یزد و  1100 پرونده از دیگر دانشگاه‌های استان‌ در کمیسیون موارد خاص دانشگاه یزد تشکیل شد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار