رییس اداره مدیریت عملکرد اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی از راه اندازی سامانه 1540 در این اداره کل با هدف حفاظت از محیط زیست استان خبر داد.
کد خبر: ۲۱۷۲۶
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۳ 12 April 2015

علیرضا لطفی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: علاقه مندان و دوستداران طبیعت با مشاهده هرگونه تخلف در حوزه های محیط زیست انسانی، ایجاد آلودگی های زیست محیطی و مزاحمت های عمومی، شکار و صید غیرمجاز، تخریب طبیعت می توانند با سامانه 1540 تماس بگیرند.

وی گفت: سامانه 1540 به مدت 40 روز به طور آزمایشی فعال بود که با استقبال عمومی مواجه شد و موارد زیست محیطی نیز به اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی گزارش شده است.

لطفی اظهار کرد: تماس با این سامانه رایگان بوده و آماده دریافت اخبار، پیشنهادات و انتقادات شهروندان را در هر زمینه ای هستیم.

وی اضافه کرد: هدف کلی از راه اندازی سامانه 1540 افزایش ارتباطات مردمی و بهره مندی بیشتر از نظرات و پیشنهادات هم استانی ها و نیز دسترسی آسانتر و سریعتر به اخبار و اطلاعات زیست محیطی در استان است.

لطفی گفت: ارائه خدمات بهتر در زمینه حفاظت از محیط زیست، حفاظت از آن قبل از ایجاد و انتشار آلودگی و تخریب ها از جمله اهداف دیگر از راه اندازی این سامانه است.

وی اظهار کرد: با اطلاع رسانی بیشتر در زمینه راه اندازی این سامانه در سطح جامعه گام مهمی در اطلاع رسانی به موقع درباره تخلفات زیست محیطی در استان برداشته می شود.

آذربایجان غربی با مساحتی بیش از 3700 کیلومترمربع از استانهای پهناور کشور محسوب می شود که به دلیل موقعیت طبیعی و ساختار توپوگرافیک رودخانه ها، تالابها، مردابها و دریاچه های کوچک و بزرگ را در برگرفته است.

این استان دارای اقلیمهای متفاوتی بوده و این تنوع اقلیمی موجب شده تا گونه های متنوعی از پوشش گیاهی و جانوری در این استان وجود داشته باشد.

وجود 54 گونه پستاندار، 59 گونه خزنده و دوزیست، 26 گونه ماهی، نشان از تنوع گونه های مختلف زیستی در حیات وحش استان است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار