حجت الاسلام ماندگاری؛
استاد حوزه و دانشگاه بیان کرد: احداث فرهنگ سراها موجب شد تا پس از انقلاب راه جوانان را که به مسجد ختم می شد منحرف کنیم.
کد خبر: ۱۶۳۹۷۳
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۶ 15 January 2016
به گزارش تابناک رضوی، حجت الاسلام  والمسلمین مهدی ماندگاری در جمع نخبگان و فعالان فرهنگی شهرستان قوچان که در محل حوزه علمیه مسجد جامع امام خمینی (ره) این شهرستان برگزار شد از مکان هایی مانند مسجد، حسینیه، امامزاده و هیئت به عنوان قطب فرهنگی یاد کرد و افزود: خدا رحمت نکند افرادی را که بعد از انقلاب سبب شدند تا با ساختن فرهنگ سرا جوانان را از مسجد منحرف کنند.
وی افزود: پس از انقلاب افراد میانسال به سمت مساجد حرکت کردند و اعضای دیگر با فرهنگ سازی نادرست جوان رامروج موسیقی و گفت وگو با نامحرم و بی حجابی در مکان هایی با عنوان فرهنگ سرا همراه کردند.
رئیس موسسه  روایت سیره شهدا به خلاف حرکت کردن برخی از خواص در جامعه اشاره کرد و افزود: برخی از خواص و حتی روحانیون درخلاف جهت حرکت های دسته جمعی راه  می روند که این موضوع به یکی از آفت های جامعه تبدیل شده است.
وی مساجد و امامان جماعت را محور کار فرهنگی دانست و افزود: اگر قرار بر این است که کار فرهنگی انجام شود باید در مساجد و با محوریت امام جماعت انجام گرفته شود و دو اصل صبور بودن و حرکت خود جوش نیز در اولویت باشد.
ماندگاری جلب رضایت الهی را در مجموعه کار فرهنگی یک اصل دانست و گفت: اگر در مجلسی بهترین مداح،سخنران،بهترین برنامه اجرا شود ولی به دنبال مادیات باشد این کار به نتیجه نخواهید رسید و عملی غیر فرهنگی است.
وی تاکید کرد: هر فردی که بتواند کار فرهنگی با اخلاص داشته باشد در این صورت وعده نصرت و یاری الهی نیز محقق خواهد شد.
وی مامور بودن به وظیفه الهی در کارفرهنگی را نخستین اولویت عنوان کرد و افزود: امام خمینی (ره) با اولین بیانیه خود در سال ۱۳۲۵ به حرکت دسته جمعی همه اقشار جامعه تاکید داشتند که در واقع شیوه جنگ هشت سال دفاع مقدس با همین تاکتیک آغاز شد. 
وی به این جمله که بیعت با مقام معظم رهبری همان بیعت با امام خمینی (ره) است تاکید کرد و بیان داشت: تفاوت زمان پیغمبر با حضرت علی (ع) متناسب زمان امام و رهبری است که امروز عده ای با خط کشیدن حق و باطل تلاش دارند فقط دغدغه اندیشه های امام راحل(ره) را نهادینه کنند.
وی رویش نهضت اسلامی را درحرکت دسته جمعی شیعیان سراسر جهان دانست و افزود: نهضت اسلامی مراحل مختلفی در انقلاب، نظام، دولت ،جامعه و تمدن اسلامی دارد که توانسته است نمونه ای از آن را به رهبری سید حسن نصرالله در لبنان و شیخ ابراهیم زکزاکی در نیجریه مشاهده شود.
وی یادآور شد: به قول وزیر دفاع آمریکا همین حرکت های جمعی بودن در لبنان و نیجریه بیداری مسلمانان و شیعیان را تا شمارش معکوس نابودی آل سعود را می بینیم.
وی همچنین با بیان اینکه حرکتی که در جهت تفرقه افکنی در بین مسلمانان،قومیت های مختلف شهرها وروستاها و یا در راستای جناح بندی های سیاسی باشد بدون شک برنامه توطئه چینی در جهت تضعیف وحدت و مدل انگلیسی است.
وی افزود:حرکت دسته جمعی وحدت  گرایی می خواهد که شامل وحدت جغرافیایی،سیاسی و حتی جناح بندی ها بر اساس حزب خداوند و اعتقاد در مبانی رهبری است.
وی با تأکید بر این موضوع که نبود ایمان در جامعه سبک زندگی را دینی نمی‌کند، تصریح کرد: همه در مرحله اول یعنی بیان شهادتین با افرادی نظیر ابوسفیان، معاویه، آل سعود و حتی کسانی که به نام اسلام ظلم می‌کنند شریک هستند و در حال حاضر حدود 2 میلیارد جمعیت جهانی زبانی مسلمان‌اند.
وی اعتقاد به خدا را نخستین اصل برای داشتن یک جامعه دینی خواند و ادامه داد: بعضی‌ها موفقیت‌هایی را که در مملکت رخ می‌دهد را به خودشان نسبت می‌دهند؛ اما چنانچه سبک زندگی اسلامی داشته باشیم باید بگوئیم خدا خواست که این کار شد یا در آن کار موفق شده‌ایم.
ماندگاری با یادآوری این مطلب که بعضی جان خود را در راه شهرت، پول، هوس‌بازی و غیره می‌دهند و برخی جان خود را با خدا معامله کردند، خاطرنشان کرد: امروزه اعتقاد به خدا در جامعه کم شده است و چه بهتر است به جای گفتن کلماتی نظیر «خسته نباشید» یا «مرسی» بگوییم «خدا قوت» یا «خداوند به شما عوض بدهد».
وی با بیان این‌که چنانچه اعتقاد به خدا در جامعه پررنگ شود دیگر در ادارات و بازار رشوه، نزول، حرام‌خواری و غیره دیده نخواهد شد، گفت: اصل دوم در سبک زندگی دینی، قیامت است. یعنی بداند هرکاری که کرده است باطنش را جلوی چشمانش خواهند آورد.
این کارشناس مسائل مذهبی با اشاره به این‌که اصل سوم عمل به تکلیف است، ابراز کرد: تکلیف امروز دانشجویان و طلبه‌ها درست درس‌خواندن است و تکلیف پدر و مادر تربیت خوب فرزندان و درآوردن لقمه حلال است. چنانچه مشاهده می‌کنید مشکلات در زمینه ازدواج افزایش یافته به دلیل عدم عمل به تکلیف است.
وی تصریح کرد: حدود 40 سال قبل عروسی‌ها در خانه‌ها گرفته می‌شد؛ اما امروز تنها به دلیل چشم و هم‌چشمی و تقلب در تالارها برگزار می‌شود.
مسئول مؤسسه روایت سیره شهدا اصل چهارم در سبک زندگی دینی را گرفتن تکلیف از قرآن، دین و علما برشمرده و تصریح کرد: هرجا مردم و مسئولین درست به تکلیف خود عمل کردند ماشین انقلاب به جلو حرکت کرده و هرجا به تکلیف عمل نکرده‌اند ماشین انقلاب تپوق زده است.
وی با یادآوری این‌که چنانچه در ازدواج‌ها مردم ابتدا به سراغ قرآن و علما می‌رفتند آمار طلاق در جامعه بالا نمی‌رفت، افزود: امروز حدود 1.5 تا 2 میلیون دختر نا امید از ازدواج در جامعه وجود دارد، زیرا پدران آنها با علما صحبت نکردند که بدانند بهار ازدواج دخترانشان در چه سنی است.
 
 
برچسب ها: مهدی ماندگاری
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار