کد خبر: ۱۵۷۹۱۵
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۵ 05 January 2016

به گزارش تابناک یزد،قائم مقام ستاد اقامه نماز کشور با تاکید بر رفع موانع برگزاری نماز در جامعه و ترویج اقشار مختلف به ویژه جوانان برای اقامه نماز، تاکید کرد: قطعاً با این اقدامات، مشکلات و معضلات کمتری را در جامعه شاهد خواهیم بود.

"محمود مظفر" در اولین اجلاس استانی نماز و آیین تجلیل از برترین‌‌های امر اقامه نماز جماعت در یزد که بعداز ظهر امروز دوشنبه در محل سالن حضرت سید الشهدای امامزاده جعفر(ع) برگزار شد، اظهارکرد: خوشبختانه در راستای ترویج نماز در استان یزد، اقدامات بسیار خوبی انجام شده است، اما هنوز کافی نیست.

وی ادامه داد: اگر اکنون برای نماز در جامعه برنامه‎‎ریزی نشود، قطعاً در آینده باید هزینه های بیشتری برای رفع مشکلات و آسیب‌های اجتماعی صورت گیرد.

قائم مقام ستاد اقامه نماز گفت: یکی از اصلی‌‎ترین وظایف مدیران در جامعه اسلامی، اقامه نماز است؛ به این صورت که خودشان برطرف کننده موانع نماز باشند و همواره در امر نماز پیشقدم و در صف اول باشند.

مظفر افزود: حضور مدیران در برنامه‎‎های نماز جماعت باعث تشویق بیشتر کارکنان  می‎‎شود و اکنون که خداوند توفیق خدمت‌‌گذاری به جامعه اسلامی را به ما داده، باید قدردان باشیم و در راستای رفع موانع نماز تلاش کنیم که در این صورت اقامه کننده واقعی نماز هستیم.

وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه با بررسی آماری در کشور متوجه می‎‎شویم که استان یزد در شاخص‎‎های جرم و آسیب‎‎های اجتماعی مقام آخر کشور را دارد ولی باید همواره مواظب دسیسه‎‎هایی که از طرف دشمنان برای بویژه جوانان انجام می‎شود، باشیم.

ائم مقام ستاد اقامه نماز کشور گفت: اگر در جامعه همه کمک کنیم و موانع برگزاری نماز را بر طرف کرده و در راستای تشویق اقشار مختلف و بویژه جوانان برای حضور تلاش کنیم، قطعاً با مشکلات و معضلات کمتری در جامعه همراه خواهیم بود.

"سید محمد میرمحمدی" استاندار یزد نیز در این مراسم گفت: هنگامی که اقامه نماز می‎‎کنیم همه توجه و حرکات ما متوجه خداوند است و لذا باعث آرامش قلب  می شود.

وی افزود: برای ترویج امر نماز، همه دستگاه‏‏ها موظف هستند اما نقش آموزش و پرورش، بسیار بیشتر است، به ویژه این که برای آمادگی ذهنی کودکان و نوجوانان باید از مهد کودک‎‎ها نیز اقدامات لازم برای ترویج فرهنگ نماز انجام شود.

استاندار ادامه داد: همه انسان‏‏ها یکسان آفریده شده‎‎اند و هیچ تفاوتی بین افراد نیست مگر در میزان تقوای آنها که ملاک برای برتری انسان‎‎ها از یکدیگر است.

 وی گفت: وقتی قرآن، پیامبر و خدای مسلمانان یکی است، پس نباید هیچگونه فرق و برتری وجود داشته باشد و این فرقه‎‎فرقه شدن‎‎ها و آسیب‎‎هایی که بعداً بوجود می‎‎آید و باعث تضعیف مسلمانان می‏‏شود، در دین و اسلام هیچ جایی ندارد.

میرمحمدی در ادامه این فرقه‎‎فرقه شدن‎‎ها را از دسیسه‏‏های دشمنان برای ایجاد تفرقه جهت جلوگیری از پیشرفت مسلمانان خواند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این که برگزاری این اجلاس امر مبارکی است، اظهار کرد: این اجلاس برای بررسی مشکلات و ارزیابی عملکردهای گذشته صورت گرفته تا دستآوردهای گذشته بیان شود و این که از حالت سمینار و جلسه‎‎ای خارج شده، قابل تقدیر است.

استاندار همچنین گفت: همچنین در مورد تقدیر از برترین‏‏های ترویج نماز اقدام شده که باعث گسترش فرهنگ نماز و تشویق افراد دیگر به این فعالیت‎‎ها می‎‎شود.

حجت السلام "علی حبیبیان" رئیس ستاد اقامه نماز استان یزد نیز در این مراسم گفت: برگزاری این اجلاسیه  با هدف، کم هزینه و پر فایده بود و هدف از آن بررسی معضلات،کمبودها و سنجش دستآوردها و همچنین تجلیل از برترین‎‎ها و فعالان امر نماز در حد بضاعت و توان این نهاد است.

وی ادامه داد: این سنجش و بررسی در پنج سال گذشته صورت گرفته که دستگاه‎‎های مرتبط نیز همکاری داشتند و طبق گزارشی، همه این اقدامات از طرف نهادها و دستگاه‎ها اعلام شد.

رییس ستاد اقامه نماز استان یزد عنوان کرد: اقدامات بسیار خوبی در این باره انجام شده است اما همچنان در زمینه نمازخانه‎‎های مدارس و بین‎‎راهی، تجهیز نماز خانه‎‎ها، عدم وجود مسجد و نمازخانه در مجتمع های مسکونی و تجاری و شهرک‎‎هایی که جدید ساخته شده و همچنین کمبود فرش در برخی از مدارس استان، کمبودهایی وجود دارد که امیدواریم با همکاری نهادها برطرف شود.

گفتنی است؛ در پایان این مراسم نیز از نمازیاوران، خادمان برتر مساجد، مدیران برتر، شرکت‎‎ها و کارخانجات برتر و همچنین ائمه جماعات و مربیان مدارس برتر در امر ترویج نماز در استان یزد تجلیل شد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار