استاندار اصفهان اعلام کرد:
تابناک: استاندار اصفهان با اشاره به تولید 60 درصد مصنوعات طلای کشور در اصفهان، گفت: ایجاد شهرک و تمرکز برای صنعت طلا دارای اهمیت است.
کد خبر: ۱۵۰۸۸۹
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۳ 24 December 2015
به گزارش تابناک به نقل از ایمنا رسول زرگرپور در ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان، اظهار کرد: این موضوع از اهمیت زیادی برخوردار است زیرا هم اینک واحدهای تولید طلا در مکان های نامناسب و در مرکز شهر واقع هستند و آلودگی های زیست محیطی ایجاد می کنند.

وی با بیان اینکه طلا در استان صنعتی قابل توجه است، افزود: 60 درصد مصنوعات طلای کشور در اصفهان تولید می شود بطوری که تا سال 91 حدود یک میلیارد دلار صادرات داشته اند.

استاندار اصفهان مقوله امینت را در این شغل بسیار مهم خواند و گفت: بر این اساس ایجاد شهرک و تمرکز برای این صنعت دارای اهمیت است و پیگیری لازم در این باره در حال انجام است.

وی همچنین با اشاره به قاچاق مواد دخانی، گفت: اختلاف نظر بین دستگاه های تصمیم گیرنده درباره دخانیات یکی از عوامل عدم موفقیت کامل در مبارزه با قاچاق مواد دخانی است.

زرگرپور بیان کرد: سال 93 نسبت به سال 92، 82 درصد افزایش کشف سیگار اتفاق افتاد ولی در سال 94 نسبت به سال قبل با کاهش کشفیات روبرو بودیم.

وی افزود: اگر برخورد با دخانیات از اولویت های ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز باشد، باید طرح و برنامه تهیه شده با قوت اجرایی شود.

استاندار اصفهان با تاکید براینکه در طرح و برنامه ارائه شده تکالیف دستگاه ها مشخص شده است، افزود: با توجه به این موضوع و با توجه به اینکه یکی از اولویت های ستاد مبارزه با قاچاق دخانیات است، باید با عزمی راسخ تر این موضوع پیگیری شود.

وی با بیان اینکه باید جلوی روند کاهش مقابله با مواد دخانی گرفته شود، افزود: وظایف دستگاه ها در این زمینه به آنها ابلاغ می شود.

زرگرپور افزود: باید مکاتبه ای با وزارت صنعت، معدن و تجارت صورت گیرد و استدلال رویکرد میل محور نسبت به نیاز محور به آنها اعلام شود تا در این زمینه برنامه ریزی کنند.

وی در ادامه به فعالیت های گلوگاه شهید شرافت نائین و کمبودهای این گلوگاه اشاره کرد و دستوراتی را برای اعزام اکیپی برای بازدید و احصای نیازهای این گلوگاه صادر کرد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :