فرمانده انتظامی آذربایجان غربی گفت: نگاه پلیس به آیین چهارشنبه سوری نه تنها امنیتی نیست بلکه این نهاد تلاش دارد این رسم کهن را به فرصتی در راستای تحکیم وحدت بین اقوام و خانواده ها تبدیل کند.
کد خبر: ۱۴۸۴۶
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۰ 17 March 2015

به گزارش خبرنگار مهر، سردار یحیی شرفی، در آخرین نشست خبری خود با رسانه ها در خصوص عملکرد فرماندهی انتظامی استان با اشاره به فرا رسیدن چهارشنبه سوری اظهارداشت: آیین چهارشنبه سوری در گذشته برای تحکیم بنیان خانواده برگزار می شد و مردم در این روز به شادی می پرداختند ولی در سالهای اخیر، این آیین با استرس و ناراحتی برای مردم سپری می شود.

وی ادامه داد: در گذشته این رسم و رسوم زمینه ساز نشاط اجتماعی بود اما در سالهای اخیرعده ای با ورود مواد محترقه خطرناک این آیین سنتی را به روزمخاطره آمیز برای مردم و خانواده ها تبدیل کرده بودند که کانون های خطر و رفتارهای مخاطره آمیز شناسایی و با خاطیان برخورد جدی شده است.

سردار سرفی از تصمیم پلیس برای برخورد با خاطیان در روزهای پایانی و چهارشنبه آخر سال خبر داد و گفت: با کنترل های پلیسی و فرهنگ سازی از سوی رسانه ها امسال کشفیات مواد محترقه کم خطر، ۵۵ درصد و مواد محترقه پرخطر ۹۹ درصد در آذربایجان غربی کاهش یافته است.

فرمانده انتظامی آذربایجان غربی در ادامه با تاکید بر اینکه نگاه پلیس به آیین چهارشنبه سوری امنیتی نیست بیان داشت: این نهاد تلاش دارد ضمن تامین امنیت، آرامش روانی جامعه به خانواده ها کمک کند تا این روز را بدون آسیب همراه با نشاط سپری کنند.

سردار شرفی در ادامه به شاخص های این استان در بخش های مختلف طی سالجاری اشاره کرد و افزود: امسال، مردم استان امن ترین سال خود را پشت سر گذاشتند و شاخصه های بسیار خوبی در این خصوص داشته ایم.

وی با اشاره به تشکیل قرارگاه مبارزه با سرقت در آذربایجان غربی از ابتدای امسال اضافه کرد: با راه اندازی این قرارگاه و همراهی تمامی بخش های پلیس و مشارکت مردم، برای نخستین بار شاهد کاهش ۱۳ درصدی سرقت در استان در سال جاری بودیم.

وی در خصوص اقدامات فرماندهی انتظامی استان در زمینه مواد مخدر گفت: امسال تعداد مراکز ترک اعتیاد استان از ۱۰۳ به ۱۴۵ مرکز افزایش یافته که ۱۷ هزار معتاد برای ترک اعتیاد به این مراکز معرفی شده اند ولی تنها ۲۰درصد موفق به بازگشت به سلامت کامل شده اند.

سردار شرفی از تماس ۷۲۳ هزار نفر از مردم آذربایجان غربی با پلیس ۱۱۰ در سال جاری خبر داد و اضافه کرد: ۴۱ درصد این تماس ها منجر به عملیات شده، ۵۲ درصد از تماس گیرندگان برای دریافت راهنمایی و هفت درصد نیز غیر قابل رسیدگی بوده است.

فرمانده انتظامی آذربایجان غربی در ادامه از برگزاری دوره آموزشی استاندارد سازی رفتار پلیس در استان خبر داد و گفت: ۱۳۰۰ نفر از پرسنل بخش های مختلف فرماندهی انتظامی استان در این دوره آموزش های لازم را فراگرفته اند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار