نماینده مردم میاندوآب، شاهین‌دژ و تکاب در مجلس ‌گفت: نباید به بهانه احیای دریاچه ارومیه به ذخیره آب شرب و کشاورزی منطقه بی‌توجهی شود.
کد خبر: ۱۴۵۹۰
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۹ 16 March 2015

حجت‌الاسلام روح‌الله بیگی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در ارومیه، اظهار داشت: متاسفانه با وجود اینکه نخستین مصوبه دولت تدبیر و امید احیای دریاچه ارومیه بوده و این موضوع از حساسیت ویژه‌ای در سطح کشور و حتی در بعد بین‌المللی برخوردار است و از سوی دیگر با وجود پیگیری مجدانه نمایندگان مردم استان در مجلس و مقامات استانی و کشوری، اما آنچنان که انتظار می‌رفت احیای دریاچه ارومیه مورد توجه واقع نشده است.

نماینده مردم میاندوآب، شاهین‌دژ و تکاب در مجلس شورای اسلامی افزود: در این باره مقرر بود که تا پایان امسال 30 درصد از اعتبارات تخصیص یافته دریاچه ارومیه محقق می‌شد در حالی که متاسفانه این اتفاق تاکنون نیافتاده است.

وی تصریح کرد: برای نجات دریاچه ارومیه و جلوگیری از خشک شدن صد در صدی آن، از ابتدای امسال تاکنون از سد شهید کاظمی بوکان و زرینه‌رود و سیمینه‌رود میاندوآب، آب به سمت دریاچه هدایت شده و امیدواریم با تدابیر لازم در گرمای تابستان، ذخیره آب لازم برای مصرف شرب و کشاورزی در نظر گرفته شود تا به بهانه احیای دریاچه ارومیه با بحران آب آشامیدنی مواجه نشویم.

بیگی گفت: با توجه به اینکه احیای دریاچه ارومیه برای 10 سال آینده پیش‌بینی شده است بنابراین در طول این مدت می‌توان با یک برنامه‌ریزی مناسب، از خشکی دریاچه برای جذب گردشگر و درآمدزایی استفاده کرده و این تهدید زیست محیطی را به فرصت تبدیل کرد.

نماینده مردم میاندوآب، شاهین‌دژ و تکاب در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: بنابراین با توجه به اینکه دریاچه ارومیه از ظرفیت گردشگری بسیاری برخوردار است، می‌تواند در جهت تقویت اقتصاد مقاومتی، بالندگی اقتصادی و تبادلات فرهنگی مثمرثمر باشد

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار