فرمانده انتظامی آذربایجان غربی گفت: دستگاه‌های دولتی از 18 هزار معتاد در حال ترک آذربایجان غربی حمایت و زمینه اشتغال آن‌ها را فراهم کنند.
کد خبر: ۱۲۰۸۵
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۶:۵۲ 09 March 2015

سردار محمد شرفی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه با اشاره به وجود 18 هزار معتاد در حال ترک در آذربایجان غربی، اظهار کرد: حمایت از جامعه معتاد و خانواده‌های مبتلایان، بخشی از برنامه‌های راهبردی ما است و اخیرا دستورالعمل جامعی در خصوص اشتغال‌زایی برای بهبود یافتگان و خانواده آن‌ها در دستور کار قرار گرفته است.

وی افزود: البته حمایت از جامعه معتادان و خانواده‌های آن‌ها وظیفه بسیاری از دستگاه‌ها و نهادهای دولتی است که همکاری استانداری با شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر بیش از سایر نهادها است.

شرفی با اشاره به اجرایی شدن طرح اشتغال‌زایی برای جامعه مبتلایان، اضافه کرد: با استاندار آذربایجان غربی جلساتی در این زمینه ترتیب داده شد و در آینده این طرح به اجرا می‌رسد و شاهد اقدامات موثری در این زمینه می‌شویم.

وی به دیگر نهادهای مرتبط با اجرای این طرح اشاره کرد و گفت: بهزیستی، کمیته امداد امام خمینی، اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای، اداره کار و تعاون و کار و رفاه اجتماعی از دیگر سازمان‌های حمایتی از جامعه معتادین است.

فرمانده نیروی انتظامی آذربایجان غربی تصریح کرد: این سازمان‌ها اقداماتی را در قالب واگذاری وام‌های خوداشتغالی و به‌کارگیری، برای رفع مشکل بیکاری معتادین ترک کرده و یا خانواده‌های‌شان انجام داده است.

شرفی تاکید کرد: با وصول دستورالعمل حمایت از جامعه معتادان و اشتغال‌زایی برای آنان و هماهنگی‌هایی که با صندوق مهر امام رضا(ع) شده است، این فعالیت شکل منسجم‌تری به خود گرفته و حمایت‌های بیشتری از مبتلایان و خانواده‌های آن‌ها می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار