مدیرکل راه و شهرسازی گیلان خبر داد
کد خبر: ۱۱۶۱۶۸۰
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۳۸ 07 April 2024

تابناک/گیلان مدیرکل راه و شهرسازی گیلان، با بیان این‌که شاهد کمبود ۱۳۰ هکتاری زمین جهت احداث حدود ۱۱ هزار واحد هستیم، گفت: بر اساس توافق صورت گرفته با سایر دستگاه ها، ۱۹۸ هکتار زمین برای طرح نهضت ملی مسکن استان تامین شد به گزارش خبرنگارتابناک گیلان محمدرضا فلاحتگر در جلسه شورای مسکن استان گیلان، مسکن را یکی از کلان پروژه های دولت و نظام دانست و اظهار کرد: همه دستگاه ها مکلفند در اجرای قانون جهش تولید مسکن و طرح نهضت ملی مسکن با وزارت راه و شهرسازی همکاری کنند.

وی کل ثبت نامی های استان گیلان در طرح نهضت ملی مسکن را ۱۲۱ هزار و ۶۳۶ متقاضی دانست و افزود: ۱۱۶ هزار و ۹۹۸ متقاضی موثر داریم که از این تعداد، ۲۷ هزار و ۶۴۶ متقاضی دارای چهار شرط بودند و تایید نهایی شدند.

مدیرکل راه و شهرسازی گیلان تعداد کل واحدهای در حال اجرای طرح نهضت ملی مسکن استان را ۳۳ هزار و ۶۵۲ واحد دانست و عنوان کرد: این تعداد واحد شامل ۱۳ هزار و ۶۸۹ واحد در بخش مسکن روستایی، ۳۶۰۲ واحد در بخش مسکن خودمالک، ۱۱ هزار و ۲۱۵ واحد در بخش حمایتی و ۵۱۴۶ واحد در بخش بازآفرینی شهری است.

فلاحتگر تعهد ابلاغی استان گیلان را ۱۳۰ هزار و ۶۶ واحد دانست و اضافه کرد: شاهد تحقق ۲۲ درصدی تعهد در بخش مسکن حمایتی، ۳۰ درصدی در بخش بازآفرینی، ۱۶ درصدی در بخش مسکن خودمالک و ۳۴ درصدی در بخش مسکن روستایی هستیم.

وی از تامین زمین برای ۱۷ هزار و ۳۷۲ واحد خبر داد و بیان کرد: شاهد کمبود ۱۳۰ هکتاری زمین جهت احداث حدود ۱۱ هزار واحد دیگر هستیم؛ البته براساس توافق صورت گرفته با سایر دستگاه ها از جمله جهاد کشاورزی، کمیته امداد، سپاه، منابع طبیعی و آبخیزداری و...، ۱۹۸ هکتار زمین برای طرح نهضت ملی مسکن استان تامین شد.

مدیرکل راه و شهرسازی گیلان، با بیان این‌که در نیمه نخست سال جاری ۵۰ هکتار زمین جهت ساخت ۴۰۰۰ واحد تامین و وارد چرخه کارسازی می شود، تاکید کرد: تاکنون ۲۰۶ هکتار زمین برای ساخت ۱۷ هزار و ۳۷۲ واحد تامین شده است.

وی با اشاره به ساخت ۶۹۶۱ واحد توسط راه و شهرسازی، ۲۶۱۰ واحد توسط نیروهای مسلح و ۱۳۹۲ واحد انبوه ساز و ۲۵۲ واحد گروه ساخت توسط بنیاد مسکن، یادآور شد: ۳۴۹۰ واحد نیز با روش های نوین و در قالب صنعتی سازی در دست ساخت است.

فلاحتگر تعداد کل ثبت نامی های طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت را ۲۱۳۷ خانوار دانست و اظهار کرد: ۹۵۸ خانوار تایید نهایی شده اند و برای ۶۱۴ خانوار تخصیص زمین به ارزش ۵۷۰ میلیارد تومان صورت گرفته است.

وی هم چنین به تعهد گیلان جهت ساخت ۱۴۵۰ واحد مسکن محرومین اشاره و عنوان کرد: ۱۸۱ واحد به مساحت ۴۳۱۱ مترمربع در شهرهای شفت، فومن، بندرانزلی، آستارا و تولم شهر احداث می شود. هم چنین در راستای طرح مهاجرت از شهر به روستا، ۵.۶ هکتار زمین به ۱۶۰ متقاضی در دو شهر تالش و رودبار تخصیص یافت.

مدیرکل راه و شهرسازی گیلان برنامه ابلاغی مسکن روستایی گیلان را ۴۰ هزار واحد دانست و یادآور شد: ۱۳ هزار و ۶۸۹ متقاضی موفق به انعقاد قرارداد با بانک شده اند و ۴۴۲۹ واحد به اتمام رسیده است.

فلاحتگر در ادامه از صدور ۱۴۹۴ پروانه بازآفرینی شهری و احداث ۵۱۴۶ واحد از ابتدای سال ۱۴۰۰ تاکنون خبر داد و اظهار کرد: ۸۹۶ واحد جهت دریافت تسهیلات به بانک های عامل معرفی شدند.

وی گیلان را دارای ۱۴ هزار و ۷۶۱ واحد بنگاه معاملات ملکی دانست و بیان کرد: ۹۵۳۱ مورد بازرسی از این بنگاه ها انجام و ۱۲۶۲ پرونده به ارزش ۴۴۱ میلیارد ریال تشکیل شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی گیلان با اشاره به تعیین ۱۷ بانک جهت پرداخت تسهیلات خودمالک شهری، اضافه کرد: ۷۲۷۷ واحد متقاضی داریم که تاکنون ۳۶۰۲ واحد موفق به انعقاد قرارداد با بانک ها شده اند و کل پرداختی ها بالغ بر ۹۳۸ میلیارد تومان بوده است.

وی هم چنین از معرفی ۷۱ هزار ۹۲ متقاضی تسهیلات ودیعه مسکن به بانک های عامل خبر داد و گفت: در مجموع ۳۷۱۰ واحد مسکن مهر باقی مانده که توسط اداره کل راه و شهرسازی و بنیاد مسکن استان در سه قالب تعاونی، خودمالک و سه جانبه تعیین تکلیف شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار