فرمانده یگان حفاظت اراضی کشاورزی لرستان از شناسایی هزار و ۱۵۰ مورد تغییر کاربری غیرمجاز اراضی کشاورزی در این استان خبر داد.
کد خبر: ۱۱۵۰۳۴۲
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۲:۵۱ 21 January 2024

به گزارش تابناک لرستان، مسلم مویدی ظهر امروز در حاشیه تخریب یک ساخت و ساز غیرمجاز در این شهرستان، به طرح برخورد با متخلفان تغییر کاربری غیرمجاز اشاره و اظهار کرد: ۱۱۵۰ مورد تغییر کاربری غیرمجاز در ۱۰ ماهه امسال شناسایی و برای متخلفان اخطار صادر شده و توقف عملیات صورت‌گرفته است.

وی تصریح کرد: ۲۷۶ مورد تبصره ۲ ماده ۱۰ به‌دنبال شناسایی‌ها و صدور اخطاریه‌ها برای تغییر کاربری اراضی در ۱۰ ماهه سال ۱۴۰۲ اجرا شده که بیش از ۱۰۵ هکتار از اراضی زراعی و باغی استان به حالت اولیه اعاده وضع شده که نسبت مشابه سال قبل رشد چشمگیری داشته است.

فرمانده یگان حفاظت اراضی کشاورزی لرستان، بیشترین تغییر کاربری‌های غیرمجاز ثبت شده در سامانه cms را مربوط به شهرستان خرم‌آباد با تعداد ۵۶۶ مورد عنوان کرد.

مویدی بیان داشت: استفاده از ظرفیت‌های فضای مجازی در دریافت گزارش‌ها و همچنین هماهنگی با نیرو‌های منابع طبیعی و انتظامی در واکنش سریع به متخلفان از ویژگی‌های بارز یگان حفاظت اراضی کشاورزی لرستان در برخورد با تغییر کاربری‌های غیرمجاز است.

وی با بیان اینکه گشت‌های یگان حفاظت امور اراضی در سطح استان لرستان فعال هستند، افزود: گشت مستمر و با هدف جلوگیری از تخریب و تغییر کاربری‌های غیرمجاز اراضی با متخلفان برخورد قانونی خواهند کرد و شهروندان در صورت مشاهده هرگونه تغییر کاربری غیرمجاز از طریق سامانه ۱۳۱ و یا با مراجعه به نشانی https://cms.laoi.ir تخلف تغییر کاربری را ثبت و پیگیری کنند.

برچسب ها: لرستان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار