فرمانده انتظامی شهرستان ابهر از اجرای طرح محله محور و شناسایی و دستگیری فردی که با شیوه رمالی و دعا نویسی از شهروندان کلاهبرداری می کرد، خبر داد.
کد خبر: ۱۱۳۶۶۹۳
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۴ 07 November 2023

به گزارش تابناک زنجان، محمد مهدیخانی، فرمانده انتظامی شهرستان ابهر اظهار داشت: در حین اجرای طرح محله محور شناسایی فردی که به شیوه رمالی و دعا نویسی از شهروندان کلاهبرداری می‌کرد در دستور کار پلیس قرار گرفت.
فرمانده انتظامی شهرستان ابهر افزود: ماموران با انجام اقدامات به موقع این متهم را که اقدام به کلاهبرداری از طریق دعانویسی و رمالی می‌کرد، شناسایی و با هماهنگی مرجع قضایی طی عملیاتی غافلگیرانه وی را حین انجام بزه ارتکابی دستگیر کردند.
وی با اشاره به شگرد کلاهبرداری متهم که با طالع بینی و فال‌گیری، پس از جلب و سوء استفاده از اعتماد قربانیان با دادن وعده‌های دروغین به آن‌ها و نیز سوء استفاده از باور‌های دینی مردم و همچنین برقراری روابط دوستانه مبالغ زیادی پول دریافت می‌کرد، اذعان کرد: در بازرسی از محل کار متهم تعداد زیادی کتاب رمالی کشف شد.
مهدیخانی با اشاره به تحویل متهم به مرجع قضائی به شهروندان توصیه کرد: افراد سودجو، مسائل خرافاتی را به اشکال گوناگون در شبکه‌های اجتماعی رواج و به این طریق از اعتماد طعمه‌های خود سوء استفاده می‌کنند که افراد باید مراقب باشند تا با حساسیت و آگاهی بیشتر در دام کلاهبرداران گرفتار نشوند و در صورت اطلاع از فعالیت مجرمانه این افراد با تماس ۱۱۰ موضوع را به پلیس اطلاع دهند.
منبع/فارس

برچسب ها: زنجان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار