مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان گفت: در راستای توسعه و آبادانی روستاها، معابر ۱۸ روستای شهرستان ایجرود با اعتبار ۴۳ میلیارد ریال آسفالت‌ریزی شده است.
کد خبر: ۱۱۶۳۸۸۸
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۱:۲۴ 23 April 2024

به گزارش تابناک زنجان، رضا خواجه‌ای امروز (سه‌شنبه، چهار اردیبهشت ماه) در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: از ۷۵ روستای بالای ۲۰ خانوار در این شهرستان تاکنون در ۴۵ روستا طرح هادی اجرا شده که معادل ۶۰ درصد روستا‌های شهرستان ایجرود است.

وی با بیان اینکه اجرای طرح هادی نقش زیربنایی و بنیادی در توسعه همه‌جانبه مناطق روستایی دارد، افزود: با هدف بهره‌گیری از ظرفیت‌ها، توان‌های بالقوه فرهنگی، تاریخی و اجتماعی نواحی روستایی باید به تقویت بنیان‌های اقتصادی مناطق روستایی توجه ویژه کرد.

مدیرکل بنیاد مسکن استان زنجان تاکید کرد: هدف از اجرای طرح هادی روستایی، تأمین عادلانه امکانات از طریق ایجاد تسهیلات اجتماعی، تولیدی و رفاهی، هدایت وضعیت فیزیکی روستا، ایجاد تسهیلات لازم برای بهبود مسکن روستاییان و ارائه خدمات محیط زیستی و عمومی بوده است.

خواجه‌ای با تاکید بر اینکه با توجه به ضرورت گسترش روستا‌ها برای رفاه حال روستاییان و جلوگیری از مهاجرت جوانان روستایی اهمیت اجرای طرح هادی هر روز بیشتر روشن می‌شود، بیان کرد: ساختار کالبدی روستا‌ها که در طول زمان و بنا بر مقتضیات گوناگون اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی شکل گرفته­‌اند با اجرای طرح هادی روستایی و احداث ساخت و ساز‌های جدید، خانه­‌های با دوام، تعریض معابر­، ایجاد پارک و فضای سبز، ایجاد کاربری‌های مورد نیاز مانند آموزشی، درمانی، نظامی و انتظامی و ... متحول شده و سبب رونق نسبی و افزایش حس امنیت در روستایی‌ها شده است.

وی گفت: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان توانسته است با فراهم‌سازی زمینه توسعه و عمران نقاط روستایی، در زیباسازی روستا‌های شهرستان ایجرود نقش بسیار مهمی داشته باشد.

برچسب ها: زنجان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار