انجمن اولیا و مربیان بازویی توانمند برای پیشبرد اهداف نظام تعلیم و تربیت در مدارس است.
کد خبر: ۱۱۳۵۱۵۱
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۸ 30 October 2023

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان، ۲۵ هزار عضو انجمن اولیا و مربیان را در سال تحصیلی جاری در مدارس این استان فعال دانست و گفت: یکی از مهمترین پایگاه‌های تربیتی خانواده است و نهاد دیگری به نام مدرسه، این رسالت اصلی را به دوش می‌کشد و هر وقت این دو نهاد با هم پیوند داشته باشند خروجی خوبی دارد.
محمدرضا ابراهیمی افزود: پایه و اساس نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، جمهوریت است و مردمی بودن در مدرسه، مصداقش تشکیل انجمن اولیا و مربیان است و مشارکتی که اولیا و مربیان با هم دارند می‌توانند در فرایند آموزشی و پرورشی مدارس نقش آفرین باشند.
رئیس اداره انجمن اولیا و مربیان اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان هم با اشاره به اینکه یکی از چالش‌های ما در حوزه انجمن اولیا و مربیان، حضور نیافتن پدران دانش آموزان در کلاس‌های آموزش خانواده در مدارس است، پیشنهاد اجرای طرح پدر پیشگام در این انجمن مطرح شد تا این کلاس‌ها با حضور پدران تشکیل شود که مورد موافقت قرار گرفت ودرحال اجراست.
شهرام صانعی به اجرای طرح دوشنبه‌ها با خانواده اشاره کرد و گفت: در این طرح خانواده‌ها بدون هیچ گونه محدودیت مکانی و زمانی با عضویت در گروه انجمن اولیا و مربیان در یکی از پیام رسان‌های مجازی داخلی، از کلاس‌های آموزش خانواده با حضور بهترین استادان روانشناس و مشاور بهره مند می‌شوند.
حدود یک میلیون دانش آموز در پنج هزارو ۷۰۰ واحد آموزشی استان اصفهان در حال تحصیل هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار