مدیر روابط عمومی و آموزش همگانی شرکت آب و فاضلاب استان زنجان با بیان اینکه میزان هدر رفت آب در استان ۱۰ درصد است، گفت: ۱۳ تا ۱۴ درصد مصرف آب در شهرها ناشی از مصارف غیرمجاز بدون درآمد است.
کد خبر: ۱۱۳۲۲۷۲
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۴۰۲ - ۲۱:۵۸ 16 October 2023

به گزارش تابناک زنجان، مصطفی اکرمی، مدیر روابط عمومی و آموزش همگانی شرکت آب و فاضلاب استان زنجان بعد از ظهر امروز در جریان بازدید از مرکز پایش و راهبری تاسیسات آب و فاضلاب (مپرا) در جمع خبرنگاران با بیان اینکه شماره ۱۲۲ مرکز ارتباط با سامانه مپرا است که همکاران به صورت ۲۴ ساعته مشغول هستند، اظهار داشت: همه مواردی که نیاز به پیگیری داشته باشد این مرکز راهبری می‌کند.

مدیر روابط عمومی و آموزش همگانی شرکت آب و فاضلاب استان زنجان با بیان اینکه مرکز پایش و راهبری شرکت آبفای استان زنجان نزدیک ۶۰۰ روستا و ۲۱ شهر را راهبری می‌کند، گفت: بحث تاسیسات، حوادث آب و فاضلاب و بحث انشعابات غیر مجاز، امور مشترکین، رصد خودرو‌های حوادث استان و... توسط این مرکز راهبری می‌شود.



کاهش ۷۰ درصدی برداشت آب از سد تهم

وی با بیان اینکه سال‌های گذشته یک هزار لیتر در ثانیه از سد تهم آب برداشت می‌شد، بیان داشت: این در حالی است که در تابستان امسال فقط ۳۰۰ لیتر در ثانیه آب برداشت شد ضمن اینکه برای جبران مابقی بیشتر از چاه‌های شرق زنجان تامین آب انجام شد.

اکرمی با اشاره به حفر ۱۷ حلقه چاه اضطراری در استان که از این تعداد ۱۰ حلقه در زنجان حفر که قبل از آغاز پیک مصرف وارد مدار شدند، ادامه داد: برداشت آب از سد تهم را ۷۰ درصد نسبت به مدت مشابه سال‌های گذشته کاهش دادیم.



امسال ۶۰ روستا به صورت مقطعی با تانکر آب رسانی شد

مدیر روابط عمومی و آموزش همگانی شرکت آب و فاضلاب استان زنجان با بیان اینکه تابستان امسال برای ۶۰ روستا به طور مقطعی با تانکر آب‌رسانی انجام شد، گفت: در استان زنجان روستایی نداریم که به صورت دائمی با تانکر آبرسانی انجام شود.

وی به طرح جهاد آبرسانی که وزارت نیرو در دولت سیزدهم آغاز کرده است، اشاره کرد و بیان داشت: بر طبق این طرح در مرحله نخست ۱۰ هزار روستا با اعتباری بالغ بر ۳۰ هزار میلیارد تومان هدف‌گذاری شد که آبرسانی انجام بشود.



پیشرفت فیزیکی ۹۶ درصدی آبرسانی به ۵۷ روستا
اکرمی با بیان اینکه سهم استان زنجان در طرح جهاد آب‌رسانی ۵۷ روستا بود، ادامه داد: آبرسانی به این تعداد روستا در استان با پیشرفت فیزیکی ۹۶ درصدی برخوردار است.

مدیر روابط عمومی و آموزش همگانی شرکت آب و فاضلاب استان زنجان با اشاره به اینکه قرارداد جدید با قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) در حال انعقاد است، گفت: تعداد بیشتری از روستا‌های استان زیر پوشش این طرح، آبرسانی انجام خواهد.

وی اظهار داشت: بیش از ۹۶ درصد روستا‌های کشور قرار است زیرپوشش طرح جهاد آبرسانی قرار بگیرند.

اکرمی همچنین در رابطه با مخزن امیرکبیر زنجان گفت: مخزن امیرکبیر یک مخزن ۲۰ هزار متر مکعمترمکعبی است که به صورت نیمه مدفون ساخته شده است.

مدیر روابط‌عمومی و آموزش همگانی شرکت آب و فاضلاب استان زنجان همچنین به مصرف روزانه آب شهر زنجان به میزان ۱۵۰ هزار مترمکعب اشاره کرد و گفت: مصرف روزانه آب شهر زنجان تقریباً بیش از ۷ برابر مخزن امیرکبیر را شامل می‌شود.



میزان هدر رفت آب در استان زنجان ۱۰ درصد است

وی با بیان اینکه میزان هدررفت آب در استان ۱۰ درصد است، ضمن اینکه متوسط هدر رفت استان زنجان نسبت به نرم کشوری پایین است، ادامه داد: ۱۳ تا ۱۴ درصد مصرف آب در شهر‌ها ناشی از مصارف غیرمجاز بدون درآمد است.

بازدید از مرکز مرکز مپرا (مرکز پایش و راهبری تأسیسات آب و فاضلاب استان زنجان) و تاسیسات و پروژه‌های آبرسانی به روستا‌های «پایین‌کوه»، «چوره‌ناب» و «دو‌اسب» از جمله برنامه‌های تور خبری شرکت آب و فاضلاب استان زنجان بود.

برچسب ها: زنجان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار