معاون امور هماهنگی و اقتصادی استانداری لرستان گفت: برای رسیدن به کشاورزی اقتصاد محور راه درازی در پیش داریم، در دولت سیزدهم به اندازه کافی تسهیلات اعطا شده است در صورت بودن سرمایه گذار برای احداث سردخانه تسهیلات نیز داده خواهد شد.
کد خبر: ۱۱۳۱۳۲۸
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۸:۵۴ 11 October 2023

به گزارش تابناک لرستان، سیروس ابراهیمی روز چهارشنبه در جشنواره سیب شهرستان بروجرد اظهار داشت: کشاورزی لرستان معیشت محور می‌باشد و باید تلاش کنیم به سمت اقتصاد محور سوق داده شود.

وی اظهار داشت: جشنواره‌های محصولات کشاورزی لرستان باید با سطح بالاتر برگزار شود، تعداد جشنواره‌ها باید بیشتر باشد تا محصولات باغی لرستان به کشور معرفی شود و به صورت ملی جشنواره برگزار کنیم.

معاون امور هماهنگی و اقتصادی استانداری لرستان گفت: برگزاری جشنواره‌ها سالانه مقادیر بالایی به اقتصاد جامعه کمک می‌کنند، سطح دانایی و آموزش‌ها را بالا می‌برنند، صنعت گردشگری در برگزاری جشنواره‌ها رونق می‌گیرد.

ابراهیمی افزود: برای اقتصاد محور کردن کشاورزی باید سطح آموزش‌ها بالا رود تا بهره‌وری افزایش پیدا کند، آنچه که یافته علمی است باید در جامعه ترویج داده شود.

وی اظهار داشت: استاندارد تولید و بازاریابی و پیدا کردن بازار‌های جهانی از دیگر اقدامات برای اقتصادی کردن کشاورزی است.

وی بیان کرد: برای رسیدن به کشاورزی اقتصاد محور راه درازی در پیش داریم، در دولت سیزدهم به اندازه کافی تسهیلات اعطا شده است، در صورت بودن سرمایه گذار برای احداث سردخانه تسهیلات نیز داده خواهد شد.

وی افزود: کشاورزان و باغداران با تشکیل تعاونی محصول سیب شهرستان را با ارزش افزوده بالاتری روبرو کنند، با تشکیل تعاونی احداث سردخانه و صنایع تبدیلی رونق بیشتری خواهد داشت.

برچسب ها: لرستان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار