مدیرکل دامپزشکی استان سمنان از رشد ۱۳ درصدی جوجه‌ریزی در سال جاری نسبت به سال گذشته در این استان خبر داد.
کد خبر: ۱۱۲۸۰۷۲
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۱ 25 September 2023

به گزارش تابناک سمنان، حمیدرضا حسینی، مدیرکل دامپزشکی استان سمنان صبح امروز در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: در ۶ ماهه نخست سال جاری، ۱۴ میلیون و ۵۰۰ هزار قطعه جوجه‌ریزی صورت‌گرفته که این آمار نسبت به مدت مشابه در سال گذشته رشد ۱۳ درصدی داشته است.

وی از وجود ۵۰۱ واحد پرورش طیور صنعتی در استان سمنان خبر داد و عنوان کرد: ظرفیت اسمی تولید این واحد‌های صنعتی ۱۴ میلیون و ۷۰۰ هزار قطعه است که فعالیت این واحد‌ها ظرفیت اشتغال قابل‌توجهی را برای استان سمنان ایجاد کرد.

مدیرکل دامپزشکی استان سمنان با بیان اینکه ۴۲ مرکز پرورش مرغ تخم‌گذار با ظرفیت تولید ۷۰۰ هزار قطعه در این استان وجود دارد، ادامه داد: در تمامی این مراکز ۲ نوبت واکسیناسیون آنفلوانزا انجام شده است و این مراکز مورد بازدید‌های میدانی و مکرر قرار دارد.

حسینی بیان کرد: در ایام پایانی تابستان امسال، ۱۹۹ هزار قطعه طیور روستایی به‌صورت رایگان واکسن نیوکاسل را دریافت کردند که این واکسیناسیون به‌طور مجدد در سه ماه آینده تکرار خواهد شد.

وی با اشاره به آموزش‌محور بودن رویکرد اداره کل دامپزشکی استان سمنان خاطرنشان کرد: به‌منظور آموزش، ترویج، افزایش بهره‌وری و حفظ سلامت گله، برای پرورش‌دهندگان طیور صنعتی و روستایی، چهار هزار و ۱۴۲ بروشور منتشر و ۱۹ هزار نفرساعت روز، آموزش در قالب ۱۲ دوره در ۶ ماهه نخست سال جاری برگزار شده است.

برچسب ها: سمنان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار