معاون شهرسازی و معماری شهردار اصفهان گفت: اجرای طرح «در خانه پروانه بگیرید» یکی از اقدامات مهم مدیریت شهری اصفهان به‌عنوان گامی موثر در راستای شفاف‌سازی، اجرای حداکثری قانون و تسریع در پاسخگویی و پیشگیری از بروز تخلفات است.
کد خبر: ۱۱۲۵۵۵۶
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۰ 09 September 2023
اصفهان پیشرو توسعه هوشمند شهری در کشور

وحید مهدویان با بیان اینکه اجرای طرح «صدور پروانه الکترونیک به‌صورت غیرحضوری در خانه» یکی از اقدامات مهم مدیریت شهری اصفهان به‌عنوان گامی در راستای شفاف‌سازی، اجرای حداکثری قانون و تسریع در پاسخگویی و پیشگیری از بروز تخلفات است، اظهار کرد: با راه‌اندازی سامانه هوشمند توسعه شهری «اصنو» بسیاری از امضاهای طلایی و واسطه‌گری‌ها حذف شده است.

وی افزود: شهرداری و شورای اسلامی شهر اصفهان تأکید جدی بر ارتقای سلامت اداری و شفاف‌سازی روند فعالیت بخش‌های مختلف به نفع مردم را دارد و تدوین و اجرای طرح «شفافیت و سلامت اداری» نیز با همین هدف از سوی مدیریت شهری این کلان‌شهر از ابتدای سال جاری به‌صورت جدی پیاده‌سازی شده است، از این بین طرح صدور پروانه الکترونیک، اقدام شاخصی در این زمینه به‌شمار می‌رود.

معاون شهرسازی و معماری شهردار اصفهان تصریح کرد: الکترونیکی شدن ارائه خدمات در راستای ایجاد شهر هوشمند به‌عنوان یکی از راهکارهای نوین برای رفع مشکلات شهری، مورد توجه برنامه‌ریزان شهری قرار گرفته است و راهکاری برای پایداری شهرها و کاهش تخلفات به‌شمار می‌رود که در این راستا سامانه اصنو راه‌اندازی شد.

بر اساس آخرین آمارها حدود ۵۵۰۰ پاسخگویی آنلاین در سال گذشته انجام شده است تا شهروندان امکان استفاده از نرم‌افزار را داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه یکی از اقداماتی که در حوزه شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان به‌عنوان شهرداری پیشرو در کشور اتفاق افتاد، صدور پروانه ساختمانی به‌صورت غیرحضوری بود، گفت: از ابتدای تیرماه سال گذشته گام نخست هوشمندسازی صدور پروانه ساختمانی برداشته شد که به نوعی تغییر در نرم‌افزار و رفتار سازمانی نیز محسوب می‌شد تا مراجعه‌کننده بتواند بدون نیاز به شهرداری ثبت درخواست و نوبت بازدید، دریافت کند و مراحل بعد را از طریق ارتباط الکترونیکی و پرداخت‌ها را به‌صورت غیرحضوری انجام دهد.

مهدویان ادامه داد: این روش فرایندهای پاسخگویی را پس از سال‌ها در شهرداری اصفهان تغییر داد که البته هر سامانه‌ای در بدو راه‌اندازی با ایرادهایی همراه است و نیاز به پشتیبانی دارد تا به بلوغ برسد.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس آخرین آمارها حدود ۵۵۰۰ پاسخگویی آنلاین در سال گذشته انجام شده است تا شهروندان امکان استفاده از نرم‌افزار را داشته باشند و در سال جدید نیز از ابتدای سال جاری تا پایان مردادماه حدود ۱۸ هزار پاسخگویی در قالب استعلام دفاتر پیشخوان انجام شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار