رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات(فتا) فرماندهی انتظامی اصفهان از دستگیری فردی که با درج آگهی "تور لحظه آخری مشهد مقدس" در سایت "دیوار" از شهروندان کلاهبرداری می‌کرد، خبر داد.
کد خبر: ۱۱۲۳۸۵۹
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۶ 30 August 2023

سرهنگ سیدمصطفی مرتضوی افزود: در پی شکایت تعدادی از شهروندان مبنی بر اینکه فردی ناشناس در سایت دیوار به بهانه ثبت نام در تور هوایی مشهد مقدس از آنها کلاهبرداری کرده است، بررسی این موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

وی اظهار داشت: در تحقیقات کارشناسان پلیس مشخص شد، زمانی که مالباختگان در سایت دیوار با آگهی ثبت نام تور لحظه آخری مشهد مواجه شده و با آگهی دهنده تماس گرفته‌اند، متهم به بهانه ظرفیت محدود تور با ارائه شماره کارت از متقاضیان درخواست واریز ۲۵ میلیون ریال بابت ثبت نام هر نفر کرده است.

رئیس پلیس فتا اصفهان افزود: با بررسی مستندات و اظهارت شاکیان و انجام اقدامات تخصصی در فضای مجازی، در نهایت فرد کلاهبردار که در مجموع مبلغ ۳۰۰ میلیون ریال از مالباختگان کلاهبرداری کرده بود، شناسایی و دستگیر شد.

وی یادآور شد: شهروندان برای خرید یا پیش خرید بلیت یا ثبت نام در تورهای سیاحتی و زیارتی باید به دفاتر مُجاز و مُعتبر مراجعه و از خرید اینترنتی از سایت های متفرقه و فاقد مجوز یا شبکه‌های اجتماعی خودداری کنند.

سرهنگ مرتضوی با اشاره به اینکه برخی تبلیغات در سایت‌های واسطه‌گر با عنوان بلیت تخفیف‌دار، لحظه آخری، تورهای گردشگری سریع و و ارزان و دیگر عنوان‌ها منتشر می‌شود، تاکید کرد: شهروندان باید تا حد ممکن بصورت حضوری و پس از تایید هویت و اصالت ارائه دهنده خدمات اقدام به واریز وجه و ارائه اطلاعات هویتی خود کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار