کارفرمایانِ کارگاه‌های کوچک و متوسط برای ثبت نام بخشودگی جرائم بیمه‌ای تا پایان مرداد فرصت دارند.
کد خبر: ۱۱۲۱۰۳۲
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۱ 17 August 2023

مدیر کل تامین اجتماعی استان با اشاره به اینکه مهلت بخشودگی جرائم بیمه‌ای قابل تمدید نیست، گفت: کارفرمایان، درخواست خود را از طریق سامانه خدمات غیرحضوری سازمان تأمین‌اجتماعی به نشانی es.tamin.ir ثبت کنند.

مرتضی حاجی کاظمی افزود: اگر کارفرما، اصل حق بیمه را به صورت یکجا یا در ۱۲ قسط پرداخت کند، می‌تواند از صد درصد بخشودگی جرائم بیمه‌ای برخوردار شود و دیگر، مشمول پرداخت جریمه نخواهند شد.

وی ادامه داد: امسال، دو هزار و ۲۶۰ درخواست بخشودگی جرائم بیمه‌ای از طرف کارفرمایان استان ارسال شده که از این بین، برای هزار و ۵۷۰ نفر قسط بندی صورت گرفته است.

مدیر کل تامین اجتماعی استان اصفهان درباره میزان بخشودگی و تقسیط گفت: اگر کارفرمایی، پرداخت حق بیمه و بیمه بیکاری را در ۱۸ ماه تقسیط کند، میزان بخشودگیِ جرائم، ۸۵ درصد و در صورت تقسیطِ ۲۴ ماهه، میزان بخشودگی جرائم، ۷۵ درصد، در صورت تقسیط ۳۰ ماهه، میزان بخشودگی جرائم، ۶۰ درصد خواهد بود و در صورت تقسیط بدهی حق بیمه و بیمه بیکاری در ۳۶ ماه، کارفرما می‌تواند تا ۵۰ درصد از میزان بخشودگی جرائم استفاده کند.

حاجی کاظمی گفت: این امتیاز بر اساس فهرست اسفند ۱۴۰۱ کارگاه‌های فعالی است که تعداد شاغلان را تا یک سال حفظ کرده اند و اگر تقسیط بیش‌تر یک سال شد، باید به اندازه تخصیص، نیرو حفظ کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار