کد خبر: ۱۱۱۶۹۱۹
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۲:۲۴ 26 July 2023

مهرداد محمدی در گفت و گو با تابناک گیلان با بیان اینکه شهرستان آستانه اشرفیه از شهرستان برتر گیلان در مقدار و تنوع تولید صیفی جات است، اظهار کرد: محصولاتی مانند فلفل، بادمجان، کدو و... در حال برداشت است و بازار پسندی بالایی دارد.

وی افزود: بیش از ۲۰۰ هکتار از اراضی این شهرستان به کشت صیفی جات اختصاص دارد و تولیدکنندگان محصولات خود را در بازار محلی به فروش می رسانند.

محمدی ادامه داد: فروش محصولات مختلف صیفی جات در بازار محلی آستانه منظره زیبایی را برای خریداران و گردشگران به وجود آورده است.

وی خاطرنشان کرد: بارش باران اخیر موجب شد که شاهد ارتقای کمیت و کیفیت صیفی جات در آستانه باشیم.

محمدی با بیان اینکه باران موجب خواهد شد که امسال بادام زمینی خوبی را نیز برداشت کنیم، تصریح کرد: آستانه شهرستان اول تولید بادام زمینی کشور است و مشتریان زیادی برای خرید این محصول به شهرستان می آیند.

مدیر جهاد کشاورزی آستانه اشرفیه گفت: در بازارمحلی آستانه محصولات صیفی و همچنین بادام زمینی به صورت کلی و جزئی نیز فروخته می شود و این بازار قدمتی چند صد ساله دارد.

وی خاطرنشان کرد: خریداران محصولات صیفی جات آستانه اشرفیه با مراجعه به بازارهای محلی نه تنها محصولات را با قیمت مناسب تر خریداری می کنند بلکه با گشت و گذار در بازار خاطره ای خوش در ذهنشان ثبت می شود

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار