طرح بازیافت بخار بنزین در ۴۱ جایگاه سوخت اصفهان اجرا شده است.
کد خبر: ۱۱۱۶۶۱۴
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۴ 24 July 2023

 رییس خدمات فنی مهندسی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه اصفهان گفت: ۴۱ جایگاه عرضه سوخت در استان به طرح "کهاب" (بازیافت بخار بنزین) مجهز شده است و این طرح تا سال آینده در اغلب جایگاه‌های استان عملیاتی می‌شود.
علیرضا صانعی افزود: طرح کهاب از سال ۱۳۹۵ در انبار نفت شهید منتظری اصفهان مورد بهره‌برداری قرار گرفت و در برخی از جایگاه‌های عرضه سوخت اصفهان از جمله جایگاه‌های تک سکو نیز اجرا شد.
وی گفت: انبارنفت شهید منتظری یکی از بزرگترین انبار‌های نفت تدارکاتی کشور است و روزانه حدود ۲۵ میلیون لیتر انواع فراورده نفتی در این انبار بارگیری می‌شود؛ و اجرای طرح کهاب در آن اهمیت زیادی دارد.
رییس خدمات فنی مهندسی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه اصفهان با اشاره به رُتبه برتر اصفهان در اجرای طرح کهاب در کشور افزود: از زمان شروع بهره‌برداری از این طرح در انبار نفت شهید منتظری اصفهان تاکنون به ازای هر یک هزار لیتر بارگیری شده، یک و نیم لیتر بنزین بازیافت و به چرخه توزیع سوخت بازگردانده شده است که در مجموع نزدیک به چهار میلیون لیتر می‌شود.
وی گفت: بر این اساس از مهر سال ۱۳۹۹ راه‌اندازی جایگاه‌های سوخت جدید در استان اصفهان بستگی به اجرا و راه‌اندازی طرح کهاب دارد.
طرح کهاب شرکت نفت شامل فرایند "کاهش، هدایت، انتقال و بازیافت بخار بنزین" است که در آن بخار بنزین از قسمت‌هایی که تراکم بیشتری دارد جمع آوری و سپس به بنزین مایع تبدیل می‌شود و بصورت مجدد به چرخه مصرف بازمی‌گردد.
استان اصفهان از تعداد ۳۶۰ جایگاه عرضه سوخت بنزین و نفت گاز و ۱۶۴ جایگاه سی ان جی برخوردار است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار