کد خبر: ۱۰۷۰۴
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۲ 05 March 2015

به گزارش تابناک ارومیه به نقل از خبرآنلاین و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت؛ اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهور در جلسه کارگروه ملی نجات دریاچه ارومیه با تاکید براینکه همه باید نجات دریاچه ارومیه را وجهه همت خود قرار دهند گفت: دستگاهها و بخشهای مرتبط با دریاچه ارومیه، همه توان و منابع خود را برای این کار پراهمیت بکار گیرند.

در این جلسه که وزرای نیرو و جهاد کشاورزی، استانداران آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و کردستان نیز حضور داشتند، عیسی کلانتری دبیر کارگروه و مجری طرح نجات دریاچه ارومیه، گزارشی از آخرین وضعیت این دریاچه و اهم اقدامات اجرایی صورت گرفته ارائه کرد.

در این گزارش رها سازی آب از سدهای حوضه آبریز دریاچه ارومیه، لایروبی رودخانه های منتهی به دریاچه، طرح انتقال آب از برخی سدها به دریاچه و شناسایی و تثبیت کانونهای تولید ریزگرد از جمله اقدامات صورت گرفته برای احیای دریاچه ارومیه ذکرشد و چالشهای پیش رو و اعتبارات مورد نیاز برای اجرای طرحهای اولویتدار برای نجات دریاچه ارومیه بیان گردید.

در این نشست همچنین گزارشی از پیش بینی وضعیت احتمالی دریاچه در سال آتی، روند تغییرات تراز دریاچه در سالهای اخیر، اهم اقدامات کارگروه ملی در یکسال گذشته و آخرین وضعیت اعتبارات مصوب احیای این دریاچه به تفکیک پروژه های اولویت دار ارائه شد.

در ادامه این جلسه پس از معرفی طرحهای اولویت دار برای نجات دریاچه ارومیه و بحث و بررسی درخصوص اعتبارات مورد نیاز برای اجرای این طرحها، مقرر شد طی روزهای آینده هماهنگی های لازم برای تامین اعتبارات مورد نیاز صورت گیرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار