کد خبر: ۱۰۵۵۲
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۳:۵۰ 04 March 2015

به گزارش تابناک ارومیه به نقل از برنا ، علی شرق مدیر درمان دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی با اشاره به وجود مراکز اقامتی برای معتادان در استان، اظهار کرد: 13 مرکز غیر دولتی و هشت مرکز دولتی برای اقامت معتادان بی‌خانمان در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: تعداد مراکزی که به منظور مقابله با بیماری‌های رفتاری معتادان در نظر گرفته شده است 11 واحد آگونیست (سوء مصرف مواد) و سه مرکز بیماری‌های رفتاری است.

مدیر درمان دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی تعداد مراکزی که تحت نظارت اداره بهزیستی مشغول به فعالیت هستند را 14 مرکز عنوان و اعلام کرد: یک مرکز درمان سرپایی اعتیاد، پنج مرکز DIS ، شینتر سه مرکز و واحد آگوست پنج مرکز است.

وی جمع بیماران خدمت‌گیرنده از این مراکز را 14 هزار و 365 نفر دانست و گفت: تعداد بیمارانی که در مراکز خصوصی ترک اعتیاد در حال معالجه هستند 9 هزار و 99 نفر و در مراکز دولتی پنج هزار و 266 نفر است.

شرق بیان کرد: این 143 مرکز ترک اعتیاد زمانی فعالیت‌هایشان مثمر ثمر است که فرهنگ‌سازی درستی در این زمینه صورت گیرد تا خانواده‌ها با روش‌های مبارزه با این بیماری آشنا شده و مانع از برگشت دوباره پاک‌شدگان به این مسیر شوند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار