معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی اداره کل حفاظت محیط زیست استان ایلام اظهار کرد : در حال حاضر تعداد جمعیت گوزن در مرکز تکثیر ۵۷ راس است.
کد خبر: ۱۰۴۸۶۴۶
تاریخ انتشار: ۱۵ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۰ 05 June 2022

 به گزارش تابناک ایلام؛ محمدی افزودک  گونه گوزن زرد ایرانی یکی از گونه‌های در معرض انقراض است که برای جلوگیری از انقراض این گونه با ارزش در ایران، برنامه تکثیر در اسارت گوزن زرد ایرانی در دستور کار سازمان محیط زیست قرار گرفت.

وی افزود: در راستای این برنامه در سال ۱۳۸۶ با محصور کردن ۳۳ هکتار از اراضی جنگلی منطقه حفاظت شده مانشت و قلارنگ و انتقال شش راس گوزن زرد با ترکیب جنسی سه نر و سه ماده از جزیره اشک در استان آذربایجان غربی به استان ایلام، مرکز تکثیر و پرورش گوزن زرد ایلام شروع به فعالیت کرد.

معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی اداره کل حفاظت محیط زیست استان ایلام ادامه داد: این سایت یکی از سایت‌های‌‌ موفق تکثیر و پرورش گوزن زرد ایرانی در سطح کشور بوده به طوری که در سنوات گذشته با افزایش جمعیت در سایت، تعداد ۳۱ راس در سه مرحله زنده گیری و به استان‌های دیگر انتقال شد.

معاون محیط زیست استان تصریح کرد: در حال حاضر تعداد جمعیت گوزن در مرکز تکثیر ۵۷ راس است که با هماهنگی با ادارات کل حفاظت محیط زیست سایر استان‌های کشور و دفتر حفاظت و مدیریت حیات وحش سازمان نسبت به زنده گیری و انتقال تعدادی از جمعیت سایت به مراکز تکثیر و پرورش جدید و یا زیستگاه‌های دارای امنیت در سایر استان‌ها اقدام خواهد شد.

محمدی در پایان گفت: در خصوص مرگ و میر گونه در سایت، تاکنون مرگ و میر ناشی از بیماری رخ نداده اما تعداد معدودی تلفات ناشی از حمله حیوانات وحشی به وقوع پیوسته است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار