کتابخانه مشارکتی شهید قاسم جلیلوند با حضور امیر سرتیپ دوم کاظمیان، فرمانده ارشد نظامی ارتش در استان مرکزی و گودرزی زاده، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان مرکزی در مرکز درجه داری حضرت علی اکبر(ع) پدافند هوایی اراک افتتاح شد.
کد خبر: ۱۱۶۶۶۰۳
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۲۳ 12 May 2024

به گزارش تابناک مرکزی،فرمانده ارشد نظامی ارتش در استان مرکزی در آیین افتتاح کتابخانه گفت: در مجموعه ارتش، کتاب و کتابخوانی و برنامه‌های فرهنگی کتاب‌محور وضعیت مطلوبی دارد و امید است این روند با همکاری اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان بهتر از گذشته ادامه پیدا کند.

امیر سرتیپ دوم  کاظمیان افزود:گسترش کتابخوانی در بین کارکنان همراه با آموزش‌های مهارت محور نیز باعث رشد و ارتقای پدافند هوایی می‌شود.

وی با بیان اینکه پدافند هوایی خط مقدم دفاع از حیثیت، آبرو و موجودیت کشور است گفت: این موضوع را در عملیات وعده صادق دلاورمردان سپاه و ارتش،دیدیم که ضربه سنگینی به دشمن صهیونیست وارد کردند.

دیرکل کتابخانه‌های عمومی استان مرکزی نیز در این مراسم گفت: پدافند کارنامه درخشانی دارد و همیشه در صحنه حاضر است و آسمان ایران اسلامی در سایه اقتدار پدافند هوایی در اوج امنیت قرار دارد.

گودرزی زاده گفت: امروز کتابخانه فقط مخزن و سالن مطالعه نیست و کتابخانه‌های عمومی به فرهنگسراهای اجتماعی، هنری، اقتصادی و آموزشی تبدیل شده اند.

وی به انعقاد تفاهم‌نامه همکاری نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران اشاره نمود و ادامه داد: هدف از این تفاهم‌نامه ایجاد و توسعه کتابخانه‌های مشارکتی در سطح کوی‌های سازمانی ارتش و ارتقای سطح آگاهی‌های عمومی و اطلاعات مورد نیاز کارکنان پایور و خانواده‌های آنان و ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی می باشد.

گودرزی زاده ادامه داد: کمک به تأمین منابع مورد نیاز کتابخانه‌های ارتش با تاکید بر موضوع آسیب‌های اجتماعی، همکاری در برگزاری مسابقات کتابخوانی، نشست‌های کتاب‌خوان، جلسات نقد و بررسی و رونمایی کتاب، پذیرش کتابداران ارتش در دوره‌های آموزشی عمومی و تخصصی نهاد و بازدید و نظارت تخصصی کارشناسان و مسئولان نهاد از کتابخانه‌های ارتش و ارایه آموزش‌های لازم به کتابداران در محل کتابخانه از دیگر تعهدات کتابخانه‌های عمومی در این تفاهم‌نامه است.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار