مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی از کاهش ۹۳ درصدی آتش سوزی مراتع استان خبرداد.
کد خبر: ۹۹۴۶۶۴
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۸ 18 September 2021

به گزارش تابناک مرکزی،عبدالحسین محمدی افزود: ۱۵۳ هکتار از اراضی طبیعی استان مرکزی در سال جاری دچار آتش سوزی شد که نسبت به سال گذشته روند کاهشی داشته‌است.
وی ادامه داد: اراضی طبیعی استان مرکزی امسال در قالب ۱۰ فقره در شهرستان‌های اراک، خمین، دلیجان، ساوه و کمیجان دچار آتش سوزی شده‌ است.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی یادآورشد: شهرستان اراک با ۸۵ هکتار و در قالب ۱۰ فقره آتش سوزی در اراضی طبیعی بیشترین ودلیجان با سه هکتار و در قالب یک فقره کمترین میزان آتش سوزی در اراضی طبیعی استان را داشته‌ است.
محمدی افزود: ۲ هزار و ۲۷ هکتار از اراضی استان مرکزی پارسال در قالب ۱۱۶ فقره دچار آتش‌سوزی شد که شهرستان اراک با ۷۴۳ هکتار در قالب ۲۶ فقره آتش سوزی بیشترین میزان را داشته‌ است.
وی ادامه داد: شهرستان کمیجان با ۲۶ هکتار و در قالب سه فقره آتش سوزی کمترین میزان آتش سوزی را در اراضی طبیعی داشته‌ است.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی افزود: ۹۵ درصد آتش سوزی مراتع استان مرکزی عمدی و بر اثر بی احتیاطی مردم بوده و امید است با افزایش همکاری شهروندان با این اداره کل زمینه کاهش آتش سوزی و جلوگیری از تخریب مراتع استان فراهم شود.
استان مرکزی با ۲۹ هزار و ۵۳۰ کیلومتر مربع وسعت، حدود یک و ۸۲ صدم درصد از مساحت کشور را به خود اختصاص داده که ۷۰ درصد آن را عرصه های منابع طبیعی تشکیل می‌دهد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار