امام جمعه ارومیه
حجت‌الاسلام سیدمهدی قریشی صبح امروز در آئین رژه نیروهای مسلح که در ارومیه برگزار شد، اظهار داشت: دفاع و دفع تجاوز دشمنان به معنای واقعی کلمه با الهام از شعائر دین مبین اسلام و آموزه‌های الهی یک حرکت مقدس به‌شمار می‌رود.
کد خبر: ۹۹۳۶۱
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۲:۳۷ 22 September 2015

وی با اشاره به نخستین روز از هفته دفاع مقدس و تبریک این ایام به نیروهای مسلح، ارتش، سپاه، نیروی انتظامی، بسیجیان و سایر آحاد جامعه به ویژه خانواده شهدا، جانبازان و ایثارگران هشت سال جنگ تحمیلی گفت: تلاش برای دفع خطر و تجاوز دشمنان، یک دستور دینی است.

وی با بیان اینکه جوانان دلاور ایران اسلامی ، مقابل دشمنان تا دندان مسلح ایستادگی کرده و جان و خون خود را در راه اهداف بلند انقلاب تقدیم کردند، گفت: شهدا با اهدای خون خود، استقلال و آزادی را برای ملت ما به ارمغان آوردند.

امام جمعه ارومیه با بیان اینکه مسئله دفاع، بر اساس آیات و روایات و نیز ادله عقلی، یک امر واجب بر هر مسلمان به شمار می‌رود، خاطرنشان کرد: عقل بر واجب بودن تلاش مردم هر کشوری برای دفع تجاوز و خطر دشمنان صحه می‌گذارد، علاوه بر این براساس آیات قرآن کریم دفاع وظیفه شرعی دانسته می‌شود.

وی با اظهار اینکه گام برداشتن در مسیر دفاع از مرز و بوم همچنین تلاش برای دفع خطرهای دشمنان به معنای واقعی کلمه از منزلت و ارزش رفیع در دین مبین اسلام برخوردار است، گفت: حتی حضرت علی (ع) در نهج‌البلاغه به این مقوله حائز اهمیت اشاره کرده‌اند.

قریشی مقدس بودن دفاع را برگرفته از شعائر دینی، آیات و روایات دانست، گفت: گام برداشتن در این سمت و سو به معنای واقعی کلمه در دین مبین اسلام و نزد اولیای الهی اقدام ارزشمند و حرکت بزرگی به‌شمار می‌رود، به همین دلیل شهدای گلگون‌کفن از جایگاه رفیع نزد ذات اقدس الهی برخوردار هستند.

استاد حوزه‌های علمیه و دانشگاه ارومیه، با اظهار اینکه حتی کسانی که به میدان‌های مبارزه بین حق و باطل و دفاع از تمامیت ارضی کشور خود شتافته اما به سلامت به خانه و کاشانه خود برگشته‌اند آنها نیز از پاداش اخروی بی‌بهره نیستند، اضافه کرد: جانبازان و ایثارگران به معنای واقعی کلمه سرمایه‌های معنوی این مرز و بوم قلمداد می‌شوند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی با اظهار اینکه در آستانه فرا رسیدن عید بزرگ قربان همچنین دهه ولایت قرار گرفته‌ایم، اظهار داشت: فراخور هر یک از این اعیاد ملی، میهنی و مذهبی باید برنامه‌های فرهنگی غنی و پرمحتوا برای ارتقای سطح آگاهی و بصیرت اقشار مختلف مردم به‌ویژه جوانان برگزار شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار