پرستی پالتین بانوی 44 ساله سوئدی که از رکوردداران دوی طولانی مدت است، وارد اردبیل شد.
کد خبر: ۹۸۷۶۵
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۳:۱۳ 21 September 2015

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، این بانوی 44 ساله سوئدی که دوندگی طولانی‌ مدت او در کتاب گینس ثبت شده به عنوان پنجاه و پنجمین سفر طولانی خود از طریق مرز بازرگان وارد کشورمان شده و با طی کردن مسیر شهرهای استان آذربایجان غربی و شرقی، عصر امروز وارد اردبیل شد.

این دونده سوئدی که قصد دارد با گذر از شهرهای شمالی کشور از طریق مرز سرخس، ایران را به مقصد عشق‌آباد ترک کند، مصمم است تا در سفر دوره‌ای خود از کشورهای مختلف عبور کند به طوریکه از مبدأ تاکنون 606 کیلومتر مسیر کشورهای مختلف را طی کرده و از این به بعد دو هزار کیلومتر را نیز با پای پیاده دوندگی می‌کند تا بتواند به مقصد نهایی خود برسد.

این بانوی سوئدی که با شعار «صلح و دوستی در جهان» حرکت ورزشی خود را آغاز کرده با گذر از شهرهای مختلف در حالی به اردبیل رسید که از میهمان‌نوازی اردبیلی‌ها و مردم این منطقه خوشحال و مسرور بود و از این همه ذوق و شوق مردم اردبیل برای دیدنش قدردانی کرد.

این دونده سوئدی که برای نخستین بار به ایران سفر کرده از شرایط جمهوری اسلامی ایران و امنیت مرزها و داخلی این کشور ابراز خرسندی کرده و از اینکه توانسته گام به شهر تاریخی اردبیل بگذارد، خوشحال و مسرور بود.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار