مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نکا از تکمیل عملیات طرح آبیاری قطره‌ای در 6 هزار هکتار از باغ‎های این شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۹۸۴۹۵
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۶ 21 September 2015
علی طاهری امیری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار در شهرستان نکا، از تکمیل عملیات طرح آبیاری قطره‎ای در 6 هزار هکتار از باغ‎های شهرستان نکا خبر داد و اظهار کرد: از مجموع 10 هزار هکتار باغ‌های این شهرستان تاکنون 6 هزار هکتار آبیاری قطره‌ای اجرا شد که 3 هزار هکتار آن با کمک تسهیلات بلاعوض بوده است.
وی افزود: از نیمه دوم سال گذشته تاکنون برای اجرای این پروژه، علاوه بر مشارکت بهره‎برداران، از محل اعتبارات بلاعوض دولتی نیز هزینه شده است که 12 میلیارد ریال اعتبار بلاعوض 85 درصدی دولت به اجرای این طرح در سطح شهرستان نکا اختصاص یافته است.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نکا خاطرنشان کرد: سفره‏‌های زیرزمینی شهرستان نکا با توجه به کمبود بارندگی در سال‌جاری، با مشکل کمبود آب روبه‌‏رو است، بنابراین برای جلوگیری از وقوع بحران کمبود آب کشاورزی، امیدواریم طرح آبیاری قطره‌ای در تمام اراضی زراعی منطقه اجرایی ‏شود.
طاهری با اشاره به اقدامات انجام شده در سال‌جاری گفت: برگزاری دوره‌های مختلف آموزشی برای افزایش اطلاعات بهره‌برداران و کشاورزان منطقه از اولویت‌های مهم کاری در طول سال بوده است که با قوت انجام شد و همچنان ادامه دارد.
وی گفت: در ماه‌جاری، کارگاه آموزشی تحت عنوان آفات و بیماری‌های مرکبات که در راستای برنامه‌های آموزشی و ترویجی و انتقال یافته‌های تحقیقاتی به بهره‌برداران بخش کشاورزی، شامل دو طرح ipm/ffs  تحت عنوان مدیریت تلفیقی مبارزه با آفات و مدرسه در مزرعه در دو محصول برنج و مرکبات اجرا شد.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نکا بیان کرد: در پروژه ipm/ffs برنج، 18 جلسه کارگاهی و مزرعه‌ای با حضور 30 کشاورز پیش‌رو در پایلوت 5 هکتاری روستای طوس‌کلا برگزار شد و ipm/ffs مرکبات با حضور 25 کشاورز فعال عضو گروه کاری سایت، در روستای بایع‌کلا عملیاتی شد.
طاهری یادآور شد: طرح ipm/ffs  پروژه ترویجی و مشارکتی است که ضمن انتقال یافته‌های تحقیقاتی از محققان و کارشناسان به بهره‌برداران پیش‌رو و فعال، کشاورزان را توانمند کرده تا بتوانند مدیر مزرعه خود و دیگران باشند که این دوره از کلاس‌های آموزشی نیز با استقبال مناسب بهره‌برداران و کشاورزان برگزار شد.
وی در پایان با اشاره به افتتاح پروژه‌ها در سال جاری نیز گفت: به‌مناسبت گرامی‌داشت هفته دولت و بزرگداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر، دو پروژه تولیدی و زیربنایی بخش کشاورزی شهرستان نکا شامل افتتاح مرغداری 20 هزار قطعه‌ای روستای اسکاردین با استفاده از تسهیلات صندوق توسعه ملی به مبلغ 330 میلیارد ریال و آبیاری قطره‌ای در روستای گلچال‌سر و آجند در سطح 4.8 هکتار با استفاده از تسهیلات بلاعوض 85 درصدی به مبلغ 335 میلیون ریال افتتاح شد.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار