دبیرستاد احیای امر به معروف و نهی ازمنکر خوزستان گفت:۷۷ گروه مطالبه‌گر مردمی در خوزستان به منظور پیگیری نیازهای اساسی و واقعی مردم ساماندهی شدند.
کد خبر: ۹۸۴۹۳۹
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۳:۰۹ 10 August 2021

دبیرستاد احیای امر به معروف و نهی ازمنکر خوزستان گفت:۷۷ گروه مطالبه‌گر مردمی در خوزستان به منظور پیگیری نیازهای اساسی و واقعی مردم ساماندهی شدند.

همن شهریاری روز دوشنبه درنشست خبری به مناسبت آغاز دهه امر به معروف و نهی ازمنکر(اول تا دهم محرم) افزود:انتظار این است که این گروه‌های مطالبه گر با مشارکت همگانی بتوانند مطالبات به حق مردم در زمینه‌های مختلف به ویژه مسایل اقتصادی و معیشتی پیگیری کرده و آن را به سرانجام برسانند.

وی با بیان اینکه مطالبه گری حق مردم است گفت: مسوولان اجرایی در هر رده‌ای، باید پاسخگوی مطالبات مردم باشند.
دبیرستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر خوزستان با اشاره به اینکه بسیاری از مطالبات به حق مردم به خصوص در زمینه آب ، اشتغال و محیط زیست روی زمین مانده است افزود: اگر این مطالبات در زمان خود پیگیری می‌شد این استان با مشکلاتی نظیر تنش آبی با این شدت رو به رو نمی‌شد.
شهریاری با بیان اینکه خوزستان با مجموعه‌ای از مشکلات گوناگون رو به رو بوده و هست ادامه داد: بسیاری از مشکلات موجود که خوزستان دست به گریبان آن شده نتیجه ناکارآمدی و سوء مدیریت است.
وی از اصحاب رسانه و نخبگان استان خواست کسانی که با سوء مدیریت و ناکارآمدی مشکلاتی برای مردم خوزستان به وجود آوردند آن را به صورت مستند و مستدل به ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر ارایه کنند تا با هماهنگی دستگاه قضایی با فرد یا مدیر متخلف در هر رده‌ای که باشد برخورد قانونی شود.

امر به معروف و نهی از منکر خاص دهه اول محرم نیست
شهریاری با بیان اینکه فریضه امر به معروف و نهی ازمنکر خاص دهه اول نخست محرم نیست افزود: دهه نخست محرم می‌تواند آحاد جامعه را به اهمیت این فریضه آشنا کند چون قیام امام حسین (ع) برای اصلاح جامعه و امر به معروف و نهی ازمنکر بود.
دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر خوزستان گفت:اگر این فریضه درست در جامعه تبیین شود مشکلات اجتماعی ما کمتر خواهد شد و از بسیاری انحراف‌های اخلاقی پیشگیری می‌شود و جامعه در مسیر رشد و تعالی انسانی قرار می‌گیرد.
وی ادامه داد: بسیاری از مشکلات اجتماعی و انحراف‌های موجود در جامعه نتیجه عمل نکردن به فریضه امر به معروف و نهی از منکر و بی تفاوتی است بنابراین تا زمانی که این فریضه در جامعه ما ساری و جاری نشود همواره با مشکلات اجتماعی و انحراف ها رو به رو خواهیم بود.
وی تذکر لسانی را وظیفه ای عمومی و اسلامی بیان کرد و افزود:تذکر لسانی شیوه‌ای مناسب و موثر در جامعه ما است.
دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی ازمنکرخوزستان با بیان اینکه در جامعه اسلامی بی‌تفاوتی یک زهر مهلک است گفت:فریضه امر به معروف ونهی از منکر همچون نماز و روزه واجب شرعی است و همه ما در برابر انجام این فریضه مسوول هستیم.
وی از راه‌اندازی هشتک "بی تفاوت نباشیم همه مسوولیم" خبر داد و افزود:امر به معروف و نهی از منکر از مردن جامعه جلوگیری می‌کند و مجموعه‌های انسانی را در مسیری درست قرار داده و سلامت جامعه را تضمین خواهد کرد.

تشکیل شوراهای امر به معروف و از نهی از منکر در دستگاه‌های اجرایی
شهریاری گفت: طبق قانون تشکیل شوراهای امر به معروف ونهی از منکر در دستگاه‌های اجرایی و اداری خوزستان ضروری است.
دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر خوزستان ادامه داد: تشکیل این شوراها به ریاست مدیران زمینه فساد ، رانت ، اختلاس و دیگر مظاهر فساد را در آن مجموعه از بین می‌برد و زمینه را برای رشد فضایل انسانی و اسلامی فراهم خواهد کرد.

وی از اینکه هنوز شورای امر به معروف و از نهی از منکر در برخی سازمان‌ها و اداره‌های دولتی و عمومی خوزستان تشکیل نشده است انتقاد کرد و افزود: متاسفانه در برخی سازمان‌های دولتی نیز شورای امر به معروف و نهی از منکر ، شکلی صوری بوده و خاصیتی ندارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار