مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل از ارتقای سطح حفاظتی بخشی از منطقه شکار ممنوع دربند مشکول واقع در شهرستان کوثر به عنوان منطقه حفاظت شده در آینده نزدیک خبر داد.
کد خبر: ۹۸۲۸۲۶
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۳ 02 August 2021

سعید شهند روز دوشنبه در بازدید از منطقه شکار ممنوع دربند مشکول بیان کرد: غنای زیستگاهی و تنوع گونه‌ای در منطقه شکار ممنوع دربند مشکول موجب شده است تا حفاظت و حراست از این منطقه بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته افزایش یابد.

وی بر لزوم افزایش برنامه‌های حفاظتی در منطقه دربند مشکول اشاره داشت و اظهار کرد: افزایش برنامه‌های منظم گشت و کنترل و تجهیز اداره حفاظت محیط زیست کوثر به وسایل نظارتی نوین از جمله آنها است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل با اشاره به افزایش اقدامات حفاظتی در منطقه شکار ممنوع دربند مشکول از توابع شهرستان کوثر افزود: با پیگیری‌های صورت گرفته پاسگاه محیط‌بانی نیز در منطقه احداث شده است.

وی تاکید کرد: مناطق طبیعی و زیستگاه‌های شهرستان کوثر ظرفیت‌ زیادی دارد و باید همه به عنوان یک سرمایه ملی برای حفاظت از آنها تلاش کنند.

دربند مشکول با مساحت ۲۹ هزار و ۸۰۰ هکتار از سال ۱۳۹۰ تحت مدیریت حفاظت محیط زیست استان اردبیل قرار گرفته است و پلنگ، کل و بز، خرس، سیاه گوش، گربه و درختان بنه، ارس، ریش بز، بادام وحشی، گون و شیرین زبان از جمله گونه‌های جانوری و گیاهی منطقه هستند.

این منطقه شکار ممنوع در جنوب استان اردبیل، هم‌مرز شهرستان گیوی در اطراف رودخانه بزرگ و دایمی قزل‌اوزن واقع شده است.

شهرستان کوثر در فاصله نزدیک به ۸۵ کیلومتری جنوب اردبیل قرار دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار