تابناک-کرونا در هرمزگان در شرایط وخیمی قرار دارد و در 24 ساعت گذشته 6 نفر جان خود را بر اثر آن از دست داده اند.
کد خبر: ۹۷۸۷۲۰
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۵ 15 July 2021

به گزارش تابناک هرمزگان،اکنون بیش از چندین ماه از ورود ویروس کرونا به کشور می‌گذرد و این بیماری مخرب زندگی همگان را به نوعی مختل کرده است. آغاز طرح فاصله گذاری هوشمند و فعالیت بخش های مختلف اقتصادی با توجه به نیاز اقتصادی جامعه و اهتمام ویژه دولت برای جلوگیری از زیان بیشتر واحدهای مختلف صنفی و صنعتی، رویکرد مقابله با بیماری کرونا را تغییر داد و سعی بر آن شد تا با همکاری مردم، روند ابتلا کنترل شود.
در روزهای اخیر روند بیماری کرونایی در کشور چند رکورد را به ثبت رسانده که مهمترین آنها افزایش شدت شیوع ویروس مرگبار کرونا در بازه یک ماهه اخیر بوده است. شاخص شیوع را می‌توان از طریق نسبت ابتلا به تست به دست آورد. شیوع فعلی کرونا بیشتر به صورت خانوادگی و در اطرافیان آنها می باشد که ساده انگاری و سهل انگاری نسبت به کرونا و عدم رعایت پروتکل های بهداشتی در به وجود آمدن بحران شیوع کرونا نقش مهمی داشته است.
این روزها ایرانی‌ها در جدالی سخت و نفسگیر با کرونا به سر می‌برند و هر روز خبرهای تلخی از تعداد جان‌باختگان، رسانه‌ای می‌شود. کرونا دارد به جزئی عادی از جامعه ما تبدیل می‌شود. اگر روزانه به بیمارستان ها و مراکز عمومی مراجعه کنید در بین راه مردم بسیاری را می‌بینم که انگار نه انگار چنین ویروسی دارد در جامعه ما می‌چرخد و قربانی می‌گیرد. نه ماسکی زده‌اند و نه فاصله‌گذاری اجتماعی را رعایت می‌کنند. زندگی به معمولی‌ترین شکل خود ادامه دارد. از آن طرف با بیمارستان هایی با حجم بالای بیماران مبتلا به کووید۱۹ روبه‌رو می‌شوم.
هر روز صدای فغان و گریه کسانی را می‌شنوم که عزیزشان را به‌خاطر این بیماری از دست داده‌اند. غافل از اینکه این افراد همان کسانی هستند که ما هر روز در سطح جامعه می‌بینیم کسانی که توجهی به این خطر نهفته در جامعه ندارند و وقتی متوجه خطر می‌شوند که این‌گونه فغانشان در بیمارستانی به دلیل ازدست‌دادن عزیزی بالا رفته است. در این میان، کادر درمان هر روز بیش از روز قبل افسرده و فرسوده می‌شود.
در سال 1400 روند ابتلا به کرونا در هرمزگان اوج گرفت به طوری که روزانه افراد زیادی به این بیماری آن هم از نوع جهش یافته انگلیسی مبتلا می‌شوند. اتفاق مهم دیگر روند افزایشی بیماران تحت درمان در روند هفت روزه این متغیر بوده که پس از دوماه دوباره افزایشی شده است .هم‌زمان با افزایش بیماران، افراد مبتلا با وضعیت وخیم نیز بیشتر می‌شوند. در صورت عدم کنترل به موقع انتشار این ویروس، با تکمیل ظرفیت تخت‌های بیمارستانی، ارائه خدمات درمانی مطلوب و تأمین نیروی انسانی با مشکلات متعدد مواجه خواهد شد و عجیب است که هنوز عده‌ای موقعیت بحرانی موجود را درک نکرده و بدون ماسک در جامعه ظاهر شده و دست از مهمانی و تجمع بر نمی‌دارند. در حالیکه با افزايش بيماران کرونايي مواجه هستيم و روز به روز بر حجم مراجعات افزوده ميشود، رکوردهاي بستري بيماران شکسته ميشود.
فاطمه نوروزیان سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در تشریح آخرین وضعیت بیماری کرونا در هرمزگان گفت: از ابتدای شیوع بیماری کرونا تاکنون تعداد ۳۵۰ هزار و ۹۱۶ نفر نمونه‌گیری انجام شده و در حال حاضر ۸۶۲ نفر با تشخیص کووید _ ۱۹ در بیمارستان‌های استان بستری هستند.

وی افزود: امروز تعداد بستری‌های آی. سی. یو ۱۰۷ نفر بود که حال ۱۵ نفر آن‌ها وخیم است، همچنین ۱۰ هزار و ۷۴۴ نفر در منزل قرنطینه هستند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با بیان اینکه در ۲۴ ساعت گذشته ۶ فوتی ناشی از کرونا ثبت شده است، تصریح کرد: از ابتدای شیوع کرونا در کشورمان یک هزار و ۵۳۲ نفر فوتی مثبت قطعی کرونا در استان هرمزگان گزارش شده است.

انتهای پیام/بهاره محمد حسینی زاده

برچسب ها: کرونا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار