مدیرکل حفاظت محیط زیست کهیگلویه و بویراحمد از کشف لاشه یک قلاده خرس در ۱۰۰ متری جاده و نردیک به باغ تفریحی اندرسا در سی سخت خبر داد.
کد خبر: ۹۷۸۲۲۳
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۴۰۰ - ۲۰:۱۵ 13 July 2021
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، اسدالله هاشمی روز سه شنبه به ایرنا گفت: ساعتی پیش یکی از کشاورزان کوه گل شهرستان دنا، در تماس تلفنی از پیدا شدن لاشه یک قلاده خرس در باغی در محدوده اندرسا( کوه گل ) خبر داد.
وی افزود: محیط بانان پس از اعزام از پیدا شدن لاشه یک قلاده خرس را در ۱۰۰ متری جاده آسفالت کوه گل که بر اثر شلیک گلوله شکار شده است، خبر دادند.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان ادامه داد: خرس شکار شده ۴ ساله و جنسیت نر دارد و تلاش و تحقیق از باغداران محلی برای شناسایی عامل یا عاملان آغاز شده است.
همزمان با انتشار تصویر لاشه خرس قهوه ای ، تصاویری از فردی منتشر شده که یک پایش زخمی شده و در این تصاویر ادعا شده است که صبح امروز این فرد در ورودی باغات سی سخت مورد حمله خرس قهوه ای قرار گرفته است .
 مسئول روابط عمومی اداره کل محیط زیست استان نیز درباره این تصاویر گفت: تا زمانی که بررسی های لازم انجام نشود نمی توان این ادعا را رد یا تایید کرد.
هادی سینایی افزود: گاهی همزمان با یک حادثه برخی  اقدام به انتشار تصاویری مرتبط با آن می کنند که ممکن است هیچ ارتباطی با موضوع اصلی نداشته باشد به همین دلیل  تا زمان بررسی و تشکیل پرونده نمی توان درباره تصویر فردی که توسط خرس زخمی شده  اظهار نظر کرد.
در سالهای گذشته حفاظت از گونه هایی مانند خرس قهوه ای باعث افزایش تعداد آنها شده است با این حال گاهی اخباری درباره از بین رفتن خرسهای قهوه ای بر اثر شکار و یا حوادث دیگر منتشر می شود.
پس از شیوع ویروس کرونا و ممنوعیت ورود به تفرجگاه های کوه گل و دنا، بارها تصاویری از گشت و گذار خرسها به همراه توله هایشان در منطقه منتشر شده است. آذرماه سال ۹۹ سه شکارچی که توله خرس ۳ ساله ای را در منطقه حفاظت شده ،کشته بودند شناسایی و دستگیر شدند .
شکار خرس قهوه ای در سی سخت در حالی اتفاق افتاده است که در روزهای گذشته  بخش زیادی از نیروهای ستادی و اجرایی محیط زیست استان برای مهار آتش سوزی جنگلها به گچساران  اعزام شده اند.
 به دلیل حفاظت مطلوب از منطقه حفاظت شده دنا شاهد رشد و تکثیر گونه‌های حائز اهمیت از جمله کل و بز، خرس قهوه‌ای، خوک وحشی و پلنگ هستیم و اخیرا نیز تصاویری از خرس قهوه ای در این منطقه ثبت شده است.
با مصوبه شماره ۱۲۶ مورخ هفتم بهمن ماه ۶۹ شورای عالی حفاظت محیط زیست بخشی از دنابا وسعت ۶۸ هزار هکتار به‌عنوان منطقه حفاظت شده اعلام و در فروردین ۹۱ قسمتی از این منطقه با وسعت ۲۵ هزار و ۸۳۹ هکتار به عنوان پارک ملی معرفی شد.حیات وحش دنا با ۱۶۹ گونه سیمای جانوری زاگرس دارای مناطق بکر و بی‌نظیر است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار